среда, 7. јануар 2015.

Vječno trojstvo

Vječnost tri božanske osobe
Možemo li u Bibliji potvrditi o vječnosti tri osobe Božanstva?

1. Vječnost Boga Oca

"Ovako govori kralj Izraelov i otkupitelj njegov, Jahve nad vojskama:' Ja sam prvi i ja sam posljednji: osim mene nema Boga."(Iz.44:6).
Bog Otac poziva idolopoklonički svijet, dokazujući svoje vječno postojanje i svoju jedinstvenost kao jedinog Boga.
Izrael je i danas svjedočanstvo o ispunjenju Božjih predskazivanja ( proročanstava), i evidencija o istinitosti njegove Riječi, koju niti jedna ljudska inventivnost ne može proizvesti, ne može, čak, kada je opsjednuta sotonskim duhom u idolopokloničkoj službi.
" Jer vi ste mi svjedoci, riječ je Jahvina, i moje sluge koje sam izabrao, da biste znali i vjerovali i uvidjeli da to sam ja. Prije mene nijedan bog nije bio načinjen i neće poslije mene biti." (Iz. 43:10). " Duh izričito veli da će u posljednja vremena neki otpasti od vjere i pristati uz prijevarne duhove i đavolske nauke, podmukle lašce, koji su ožigosani u vlastitoj savjesti." (I.Tim.4:1,2,).
U 90.tom Psalmu u 2. stihu, prozvane su tri stvari koje imaju svoj početak : - bregovi, zemlja i svijet, tako su i stanovnici zemlje. Nasuprot tomu," Bog nad vojskama" (Iz.44:6), jest od vječnosti do vječnosti. " Prije nego se rodiše bregovi, prije nego postade kopno i krug zemaljski, od vijeka do vijeka, Bože, ti jesi!" ( Ps.90:2). Sveto Pismo je vrlo jasno u odnosu na vječnost Boga Oca. Apostol Pavao objavljuje to otkrivenje kada se obraća Atenjanima sred Aeropaga: " Bog, Stvoritelj svijeta i svega što je u njemu, on koji je Gospodar neba i zemlje, ne prebiva u hramovima sagrađenim rukom niti ga poslužuju ljudske ruke, kao da bi trebao nešto on koji svima daje životni dah i sve ostalo.
A sada - zatvorivši oči nad vremenima neznanja - Bog poručuje ljudima da se svi i svagdje obrate, jer je odredio dan kada će pravedno suditi svemu svijetu preko čovjeka koga odredi za to, i svima pruži jamstvo uskrisivši ga od mrtvih." Djela 17: 24,25;30,31). To što je Pavao objavio bilo je bez sumnje prema Bibliji: " Ali zar će Bog doista boraviti s ljudima na zemlji? Ta nebesa ni nebesa nad nebesima ne mogu ga obuhvatiti, a kamo li ovaj Dom što sam ga sagradio! ( I.Kralj.8:27). " Ovako govori Jahve: Nebesa su moje prijestolje, a zemlja podnožje nogama! Kakvu kuću da mi sagradite, i gdje da bude mjesto mog prebivališta? Ta sve je moja ruka načinila, i sve je moje - riječ je Jahvina.
Ali na koga svoj pogled svraćam? Na siromaha i čovjeka duha ponizna, koji od moje riječi dršće." ( Iz.66:1,2).
Apostol Pavao je propovijedao da je Bog Otac Stvoritelj; da je Svemoćni Bog neba i zemlje, da on ne prebiva u rukotvorenim crkvama, da ne može biti načinjen ljudskim rukama ( kao što su idoli), da je on vječan, da je samopostojeći, da je on izvor života; On zapovijeda svima koji služe idolima ili lažnim naukama da se obrate i pokaju. " Budući da potječemo od Boga, ne smijemo držati da je Božanstvo slično zlatnoj, srebrnoj ili kamenoj stvari - tvorevini ljudskog umijeća i mašte." ( Djela 17:29).
Bog Otac se otkriva kao Bog od vijeka u prošlosti do vijeka u budućnosti.

2. Vječnost Boga - Sina

Biblija govori o vječnom postojanju Isusa Krista, Boga - Sina: - " U početku bijaše Riječ, i Riječ bijaše kod Boga - i Riječ bijaše Bog." ( Iv. 1:1). - " On, božanske naravi, nije se ljubomorno držao svoje jednakosti s Bogom, nego se nje lišio uzevši narav sluge i postavši sličan ljudima. Kad postade kao čovjek, ponizi sam sebe postavši poslušan do smrti, i to do smrti na križu.
Zato ga Bog uzdiže na najvišu visinu i dade mu jedincato ime koje je iznad svakog drugog imena, da se Isusovu imenu' pokloni svako koljeno nebeskih, zemaljskih i podzemaljskih bića i da svaki jezik prizna - na slavu Boga Oca: Gospodar je Isus Krist." ( Filiplj.2: 6-11). "
On je savršena slika Boga nevidljivoga, prvorođenac svakoga stvorenja, jer je u njemu sve stvoreno - sve na nebu i na zemlji; vidljivo i nevidljivo, bilo prijestolja, bilo gospodstva, bilo poglavarstva, bilo vlasti; sve je stvoreno po njemu i za njega.
On je prije svega, i sve se u njemu drži u redu. On je i Glava Tijela, Crkve: on je prvorođenac od mrtvih, da u svemu bude prvi, jer Bog odluči u njemu nastaniti svu Puninu, i po njemu pomiriti za nj sve što je na zemlji ili na nebu, uspostavljajući mir krvlju njegova križa." ( Kolo{.1:15-20). " Ja sam Alfa i Omega, veli Gospodin Bog,' koji jest' koji bijaše i koji će doći, Svemogući." (Otkriv.1:8). Knjiga Otkrivenja sadržava osobno Kristovo objavljenje njegove vječnosti: " Ja sam prvi i posljednji." ( Otkriv.1:17).

3. Vječnost Boga- Duha Svetoga

" Koliko će više krv Krista - koji je po vječnom Duhu prinio sam sebe Bogu kao žrtvu bez mane - očistiti našu savjest od mrtvih djela da služimo živomu Bogu? " (Hebr.9:14).
Bog Sveti Duh je vječan. U navedenom stihu Svetoga Pisma mi imamo tvrdnju da su sve tri Osobe Božanstva bile uključene u Kristovu žrtvu. Zapazimo da je Krist prinio sam sebe kao žrtvu bez mane - savršenu žrtvu Bogu Ocu po vječnom Duhu, da bi mi očišćeni u našoj savjesti primili vječnu baštinu. " Jer je troje što svjedoči na nebu: Otac, Riječ, i Sveti Duh; i ovo je troje jedno." (I.Iv.5:7).
Dok je prva generacija očevidaca svjedočila vjerno čak prije 2.000 godina, Sveti Duh , božanski svjedok svjedoči do današnjega dana: " Sam Duh svjedoči zajedno s našim duhom da smo djeca Božja. Ako smo djeca, onda smo i baštinici: Baštinici Božji, a subaštinici Kristovi - ako zbilja ( kao što jest) trpimo s njim - da s njim budemo i proslavljeni. " ( Rimlj.8:16.17).
Sveto Pismo jasno otkriva da tri Osobe Božanstva jedinstveno i vječno surađuju. Kakva je to velika prednost za nas da možemo služiti vječnome Bogu! Mi možemo pasti na svoja koljena i trebamo dati Bogu ljubav, divljenje i slavu.

Нема коментара:

Постави коментар