уторак, 3. фебруар 2015.

Bozija ljubav agape
Ako neko ne dospe u nebo on za to moze okrivljavati razne ljude i okolnosti, ali jednu osobu nikada nece moci okriviti-Boga. Neko moze reci: ,,Crkva je kriva. Ja sam pokusao da idem tamo ali niko nije uradio nista za mene." On moze okriviti los primer Hriscana koji su bili oko njega: ,,On je govorio da je Hriscanin; ali kada sam video kakav je bio njegov zivot, odlucio sam da nezilim da imam nista s tim." Ali jedna osoba koju nikada ne mozete okriviti je Bog. Kada samo pomislim sta je sve Bog ucinio da bi nam doneo spasenje, shvatim koliko neko treba da se bori da se ne spasi. Biblija kaze: ,,Ako je Bog s nama, ko ce protiv nas?" Bog je tako voleo ovaj svet da je dao svog jedinog sina, a zatim je poslao svog Svetog Duha da nas ubedi u nasu gresnost i da nas priblizi Isusu Hristu. On ukazuje na nasu bespomocnost, a zatim nam pokazuje Isusa kao resenje-kao put i istinu i zivot.
Pocetak pravog rada
Kada jednom dodjemo do ove tacke kada stanemo pred Isusa i kazemo: ,,Gospode, preuzmi moj zivot," u trenutku kada sebe predamo Bogu, Sveti Duh zapocinje ozbiljan rad u nama. U trenutku kada se nase srce otvori da primi spasenje, Sveti Duh udje u nas zivot i pocinje da pravi neophodne promene, preobrazavajuci nas da budemo nalik Hristu i dajuci nam snagu da postanemo onakva osoba kakvom nas Bog zeli. On nam daje znanje i razumevanje Bozijih stvari tako da Biblija odjednom postaje sasvim nova knjiga za nas. Dok je citamo, ona ozivljava pred nasim ocima, zbog toga sto nam Duh pomaze da je razumemo i on ispunjava nasa srca Bozijom ljubavlju agape. Ali prvo treba da dodjemo Isusu i da predamo svoje zivote njemu. Isus je rekao u Otkrivenju 3:20: ,,Vidi, stojim na vratima i kucam; ako ko cuje moj glas i otvori vrata, ucicu k njemu i jescu s njim-i on sa mnom." Na Istoku, najvisi oblik druzenja sa nekim je da zajedno jedete. Kada se to desi onde je izmedju vas stvoreno neko jedinstvo, neka veza. Posto ste oboje jeli istu hranu ona postaje deo vas, i vi postajete deo jedan drugoga. LJudi sa Istoka su veliku vaznost pridavali zajednickom lomljenju hleba i pijenju iz iste case, jer se time stvarala bliskost, jedinstvo. Interesantno je primetiti da je Isus uvek uzivao da jede sa ljudima. Uzivao je u tom jedinstvu, u toj istovetnosti s ljudima. Vazno je kada Isus kaze: ,, stojim na vratima i kucam; ako ko cuje moj glas i otvori vrata, ucicu k njemu i jescu s njim." On ce uci u vas zivot i onda mozete zapoceti taj prelepi bliski odnos sa njim u kome postajete deo jedan drugog. Sve ovo se desava kroz rad Svetog Duha. U trenutku kada ja otvorim vrata i poverujem u Isusa, Duh ucini velicanstveno delo za mene i u meni. U Efescima 1:13 i dalje, mozemo citati kako Sveti Duh zapecati vernika. Pavle nam opisuje sve fantasticne blagoslove koje dobijamo kao deca Bozija. On pocinje u 1:3 gde pise: ,,Neka je blagosloven Bog i Otac Gospoda nasega Isusa Hrista, koji nas je u Hristu blagoslovio svakim duhovnim blagoslovom." Zatim pocinje da nabraja neke ot tih velicanstvenih blagoslova kojima nas je Bog blagoslovio.

Neopisivo blagosloveni
Hriscanin je u stvari najblagoslovenija osoba na svetu. Bog nas je blagoslovio do te mere da mi ne mozemo podneti sve blagoslove. I kada zavrsi sa ovozemaljskim blagoslovima, on ce nas uzeti u svoju vecnu slavu, gde ce nas blagosiljati zauvek. Pavle govori o Bozijim blagoslovima: On nas je izabrao, predodredio, prihvatio, otkupio, oprostio nam, otkrio nam misteriju svoje volje, i dao nam nasledstvo. U Efescima 1:13 Pavle pise: ,,...u njemu ste i vi, posto ste culi istinsku rec, evandjelje svoga spasenja, i poverovali..." Sve pocinje sa slusanjem ,,istinske reci, evandjelja spasenja." Pavle je rekao: ,,Kako ce poverovati u onoga za koga nisu culi?" Neophodno je za veru da vi prvo cujete poruku da vas Bog voli vecnom ljubavlju, i da je zbog te ljubavi poslao svog Sina da uzme vase grehe i umre umesto vas, da bi se moglo otkloniti ono sto vas je sprecavalo da pridjete Bogu, i da nista vise ne moze spreciti vase zajednistvo sa njim. Bog je rekao kroz proroka Isaiju : ,,Nije kratka, ne, ruka Gospodnja da spasenje pruzi, nit je tvrdo uho njegovo da cuje; al' zlocinstva vasa rastavljaju vas sa Bogom vasim." (Isaija 59:1-2) Tragicna posledica greha uvek je odvojenje od Boga. Greh u mom zivotu me odvaja od Boga. Bog nije zeleo to odvojenje, ali je morao da se resi greha, i zzato je poslao svog Sina da uzme moje grehe-da umre umesto mene-da ja ne bi bio odvojen od njega, i da bi mogao imati zajednistvo sa Bogom. Ako ste nanovo rodjeni, vi ste prvo culi Boziju radosnu vest za vas, i posle toga ste poverovali. Slusanje je doslo pre verovanja. Zatim, nakon sto ste poverovali, nakon sto ste otvorili vrata, vi ste bili ,,zapecaceni obecanim Svetim Duhom."

Boziji pecat vlasnistva
Pecat se u proslim vremenima koristio prvenstveno kao znak posedovanja necega. Grad Efes je bio glavna luka u koju se roba iz Azije sakupljala i zatim slala na druga mesta, ukljucujuci tu i Rim. Trgovci iz Rima bi dosli u Efes da tamo kupuju robu. Zatim bi zapecatili kupljenu robu svojim pecatnim prstenom koji bi pritsnuli u vruc vosak. Kada bi brod pristao u Puteoli (luka u kojoj se istovarala roba koja je isla za Rim) trgovac bi dokazao da je roba njegova pomocu njegovog licnog pecata. Ako bi neko drugi pokusao da dokaze da roba pripada njemu, trgovac bi jednostavno rekao: ,,Ta roba pripada meni zato sto je taj pecat moj." Prelepa Biblijska istina je u tome da, kada sam ja jednom poverovao, Bog me je tada zapecatio svojim licnim pecatom i ja sam postao njegovo vlasnistvo. On me je u stvari pretvorio u njegovo vlasnistvo tako da kada neprijatelj pokusava da me prisvoji, Bog samo treba da kaze: ,,Ruke sebi, on je moj." Taj pecat Bozijeg vlasnistva je Sveti Duh. Kada poverujete u Isusa Hrista, Sveti Duh udje u vas zivot, i prebivanje Svetog Duha u vasem zivotu je Boziji znak da ste vi njegovi.

Bozija dragocenost
Ja ne mogu da shvatim zasto me Bog ceni tako mnogo, ali on to ipak cini. U Efescima 1:18 Pavle pise: ,,--da znate kakva je nada na koju vas je pozvao, kakvo je bogatstvo njegovog slavnog nasledstva medju svetima." On u stvari govori, kazano drugim recima:
,,Neka vam Bog otvori oci da vidite koliko mnogo vas on ceni!" Moja je molitva da mi Bog, svojim Svetim Duhom, otvori oci da mogu videti koliko mnogo me on ceni. Za mene je velicanstveno to sto me Bog ceni. Bog ima svoje razloge zbog kojih nas cani i zbog kojih stavlja svij pecat na nas. Sveti Duh u nama jeste Boziji pecat. Isto tako pise u Drugoj Korincanima 1:22: ,,...zapecatio nas (je) i dao Duha u nasa srca-kao kaparu." U Efescima 4:30, nama je naredjeno: ,,I ne zalostite Bozijeg Svetog Duha, kojim ste zapecaseni za dan izbavljenja."

Preuzimanje u buducnosti
Bog vas je sada zapecatio kao svoje vlasnistvo iako jos niste sasvim iskupljeni. Bas zbog toga i trgovci zapecacuju svoju robu-zato st je jos nisu preuzeli u njihovoj maticnoj luci. Gde god da je ova roba otisla ona je bila obelezena vlasnikovim pecatom. Na isti nacin je Bog, iako vas jos nije preuzeo kao svoje, stavio svoj pecat na vas. Nase otkupljenje jos nije potpouno, ali je Sveti Duh pecat i ,,kapara." U Efescima 1:14 Pavle izjavljuje: ,,...koji je kapara naseg nasledstva-za izbavljenje njegove tekovine, na hvalu njegove slave.' Sveti Duh nije samo Boziji pecat, vec i njegova kapara, sto znaci depozit, ili prva rata. Bog cvrsto namerava da zavrsi vas otkup. On je vec dao kaparu-Svetog Duha. Bog je time iskazao svoju nameru da zavrsi vasu transakciju. Ovaj otkup nece biti gotov dok se mi ne oslobodimo ovoga tela. Ovo telo nas jos uvek vuce ka dnu. Pavle je rekao: ,,Mi koji smo u ovom telu uzdisemo." U Rimljanima 8:22 on opisuje kako mi ,,uzdisemo" i kako se ,,mucimo." Cela tvorevina se u stvari muci i uzdise do dan danas. U Rimljanima 8:23 pise: ,,I ne samo ona, nego i mi sami, koji imamo prvi dar duha, i mi sami u sebi uzdisemo ocekujuci usinovljenje, iskupljenje svoga tela."

Kraj starog tela
Robert Servis, u svojoj pesmi ,,Kremacija Sam Mekgi," govori o tome kako je on zurio sa ,,poluskrivenim telom kojeg se nije mogao otarasiti..." Ono je bilo privezano za saonice, ali ga on nije mogao zbaciti jer je dao obecanje na Badnje vece. Tako je i sa nama Hriscanima. Nas duh je otkupljen i ziv za Boga, ali treba i dalje sa sobom da vucemo les ovog starog tela. Ono se drzi nas gde god da podjemo, dok ga se jednog dana ne resimo. Pavle je rekao: ,,A mi koji smo u ovom satoru uzdisemo i ceDznemo da se obucemo u svoj nebeski stan." (vidi Drugu Korincanima 5:1-4) To ce biti ispunjenje naseg otkupljenja. To je ono sto ja ocekujem. Neke ljude muci pomisao da ce izgubiti ovo telo. Mene to uopste ne nervira. Apostol Pavle je rekao: ,,Znamo, naime, ako se srusi nasa zemaljska kuca, koja je kao sator, da imamo zgradu od Boga, vecnu kucu na nebesima, koja nije ljudskom rukom sagradjena." Ovo telo koje ja sada posedujem meni je bilo predano od mojih predaka. Svi genetski faktori su nasledjeni, tako da sam ja proizvod mojih predaka. Ja sam pokupio sve covekove gresne nasledne karakteristike i sada uzdisem u ovom telu.

Novo nebesko telo
Novo telo koje cu imati nece mi biti predano od posrnulog coveka nego ce mi biti dano direktno od Boga. Ono se nece umarati i nece biti podlozno bolu i sportskim povredama i nece osecati toliko mnogog neprijatnosti kroz koje sam je prosao u ovom telu. Novo telo ce doci direktno od Boga. Pavle naziva ovo sadasnje telo satorom u Drugoj Korincanima 5:4. Sator nikada nije mesto za trajno prebivaliste. Mozete ziveti u satoru par nedelja dok kampujete negde u planini, ali nikada niste razmisljali o satoru kao o mestu trajnog boravka. Mnogo je bolje ziveti u pravoj kuci. Bog planira da nas u potpunosti iskupi. Otkupljenje ukljucuje ne samo otkupljeno, vec i novo telo. S mojim umom ja zelim da cinim Boziju volju. S mojim umom ja zelim sve da predam Bogu. Zelim u potpunosti da zivim onakvim zivotom kakvim Bog zeli da zivim. moje srce i moj um se u potpunosti slazu sa time. Moj problem je u tome sto me moje telo vuce dole. Ono me konstantno povlaci i saplice, tako da ja ne radim uvek ono sto bi zeleo da radim. Moje telesne zelje me povlace na dole. Ja uzdisem zbog toga sto ne mogu da budem sve sto bih zeleo da budem. Sva Bozija tvorevina uzdise u ocekivanju iskupljenja kada ce Bog doci po ono sto je njegovo. Te stvari su zapecacene kao Bozije vlasnistvo, i jednog dana ce on doci i reci: ,,Ovo je moje." On ce osloboditi moj duh i moju dusu od ovoga tela i trenutacno ih obuci u novo telo koje je nebesko.

Svet u patnji
Iste stvari vaze i za ovaj svet. U ovom trenutku, citav svet pati zbog posledica greha: ,,Sva tvorevina uzdise i muci se." Kazu da je svaki trn neizrastao pupoljak. Trnje je posledica prokletstva. A trn je isto tako znak kako tvorevina uzdise-iako zeli da pupa, ona nije u stanju. Cela tvorevina pati pod prokletstvom greha, i ceka na taj dan izbavljenja, na dan kada ce Bog uzeti sebi ono za sta je platio. Isus je platio za ceo svet ali ga jos uvek nije uzeo sebi. Svet pripada njemu, ali ga on jos uvek nije uzeo. Sotona jos uvek poseduje kontrolu. Ali Isus ce, jednog dana u veoma bliskoj buducnosti, doci da s pravom uzme ono sto mu pripada. Mozemo o tome citati u Otkrivenju 5. "I videh u desnici onoga sto sedjase na prestolu knjigu...zapecacenu sa sedam pecata. I videh jakog andjela kako objavljuje snaznim glasom: ko je dostojan da otvori knjigu i da otpecati njene pecate? A ja sam mnogo plakao sto se ne nadje niko dostojan da otvori knjigu. I jedan od staresina rece mi: ne placi; vidi, pobedio je lav iz Judina plemena... pa moze da otvori knjigu i njenih sedam pecata. I videh...Jagnje gde stoji kao zaklano. I dodje te uze knjigu iz desnice onoga sto sedi na prestolu." (Otkrivenje 5:1-7) Ova knjiga je simbol zemlje. Ko je dostojan da je uzme i da kaze da je njegova? Niko osim Isusa jer je on platio na krstu, i on ce se vratiti po ono sto je kupio. A ja sam taj kojeg je on kupio.

Moje osiguranje
Zadatak Svetog Duha u mom zivotu jeste da me zapecati. NJegovo prebivanje u meni mi daje sigurnost. Kada Sotona dodje i pocne da me gnjavi zbog slabosti mog tela, i kada mi pocne govoriti kako Bog uopste ne brine za mene, i kako me on ne voli, i da me nece spasiti, ja mu samo odgovorim: ,,Sotono, nisi u pravu! Ja imam Boziji pecat; on me je obelezio; on me je zapecatio kao njegovo vlasnistvo. Sveti Duh prebiva u meni. Bog me je zapecatio! On mi je dao kaparu, i on ce se vratiti da uzme ono sto je otkupio." Kada dodjemo u nebo (kada Isus dodje po nas pri uzece, ili kada umremo), nas otkup ce biti potpun. Isusovo delo u nama ce biti zavrseno, i mi cemo zauvek biti deo velicanstvenog Bozijeg kraljevstva, bez ikakvih prepreka koje nam je zadavalo nase staro telo. Bicemo u stanju bezgranicno da volimo, da delimo, da dajemo, i da komuniciramo jedni sa drugima bez ikakvih prepreka. Kakav velicanstven dan! Kako je velicanstveno to sto nas je Bog zapecatio i sto nam je kao kaparu dao Svetog Duha do dana izbavljenja, kada ce doci po ono sto je kupio!

Isusova ljubav agape
Jos jedan od zadataka Svetog Duha u nasim zivotima je da nas dovede do Isusove agape ljubavi. Isus je rekao svojim ucenicima:
,,Po ovome ce ljudi znati da ste moji sledbenici: po tome sto volite jedan drugoga." Rec koja je ovde prevedena kao ljubav je Grcka rec agape, koja se u Grckom retko upotrebljava, osim u Bibliji. Isus je tu rec upotrebio da opise osobiinu ljubavi koja se nalazi iznad uobicajenog iskazivanja ljubavi. Nas jezik je na neki nacin ogranicen po pitanju iskazivanja ljubavi. Francuzi obicno kazu: ,,Vi imate samo jedan nacin na koji mozete reci zeni da je volite. Mi imamo sto." Po ovom pitanju je Francuski mnogo slobodniji i potpuniji. U Grckom ima nekoliko reci koje oznacavaju ljubav, ali mi imamo samo jednu. Ja volim kikiriki. Volim kokice. Volim moju zenu. Primorani smo da koristimo istu rec kada govorimo o hrani i o osecanjima prema nasoj deci. Ali ono sto ja osecam prema kokicama je sasvim drugacije od onoga sto ja osecam prema mojoj deci ili prema mojoj zeni. Mi smo primorani da za sve ovo koristimo rec ,,ljubav."

Tri reci za ljubav
Rec eros se u Grckom koristi na opise ljubav samo na fizickom planu. Lako je zapaziti da nasa rec erotika potice iz Grckog. Ona oznacava cisto fizicku ljubav. Ova rec je danas postala veoma popularna medju mladima, a verovatno i medju starijima. Oni kazu: ,,Hajde da vodimo ljubav" i pod ovim misle na eros dozivljaj, koji uopste ne mora biti povezan sa pravom ljubavlju. Druga Grcka rec za ljubav oznacava ljubav na visem nivou od fizickog-mentalnu ljubav, emotivni odnos. Ta rec je fileo. Ova ljubav je mnogo dublja od eros ljubavi, jer zahteva dublji odnos sa drugom osobom. Fileo odnos se razvija kroz druzenje sa drugom osobom kroz koje otkrivate da volite iste stvari. Mi imamo mnogo zajednickog u nama; mi se uzajamno cenimo, i kroz druzenje mi dodjemo do fileo ljubavi. Agape ljubav je potpuna ljubav. To je ljubav na najdubljem planu; to je duhovna ljubav. Eros nije prava ljubav. Ako kazem da te volim na eros planu, ja u stvari govorim da ja volim samog sebe i da si mi ti potreban zbog toga sto sam zaljubljen u samog sebe i ti si mi potreban. Ako vam neko kaze da ne moze ziveti bez vas on ne izrazava duboku ljubav prema vama vec samo pokazuje da on misli na sebe. Eros je neverovatno sebicna ljubav. To je samoljublje. Fileo ljubav je uzajamna: ,,Ja te volim zato sto ti volis mene; volim te zato sto se smejes na moje sale; volim te zato sto volimo toliko mnogo istih stvari; volim te zato sto se dobra slazemo i dobro se provodimo kada smo zajedno. Volim te zato sto i ti mene volis, i ti si prijatna osoba, i super nam je kada smo zajedno. "

Najvisa ljubav
Agape ljubav nastavlja da voli cak i onda ako ljubav nije uzvracena. To je duboka ljubav koja daje i nista ne trazi zauzvrat. Ta ljubav je toliko duboka i velika da ona neprestano daje. Davanje je u stvari i glavna osobina agape ljubavi. Rec agape je toliko sveobuhvatna da nam je tesko cak i pokusati da je definisemo u nasem jeziku. Nemoguce je da je razumemo na bilo koji drugi nacin osim kroz Bozije otkrivenje Svetim Duhom u nasim srcima, zato sto to nije prirodna ljubav, to je natprirodna ljubav. U Bibliji pise: ,,Bog je agape." To je bozanska, natprirodna ljubav, i ona je verovatno najbolje definisana u Prvoj Korincanima 13. Pavle nam, kao prvo, ukazuje na preimucstvo ove agape ljubavi. Vaznije je da posedujete ovu vrstu ljubavi nego da posedujete duhovne darove. Pavle je rekao: ,,Ako govorim ljudskim i andjeoskim jezicima, a ljubavi nemam, onda sam metal koji zvuci i cinele koje odjekuju." Mozete biti veoma ubedljiv govornik; mozete imati srebren jezik; mozete biti u stanju da se izrazite izuzetno dobro. Ali ako nemate agape ljubav, svi vasi govori nemaju nista vise znacenja nego sto to ima odjek cinela. Onda se sve to pretvara u besmislen zvuk. Agape je vaznija od dara prorostva ili reci znanja ili od dara vere, jer ,,ako imam dar prorostva i znam sve tajne i sve znanje, i ako imam svu veru, tako da premestam gore, a agape nemam, nista sam." Pavle nastavlja ,,i ako hraneci siromahe razdam sve svoje imanje..." agape ljubav je vaznija od zrtvovanja. Vi mozete prodati sve sto imate da bi nahranili siromahe, i mozete predati vase telo da bude spaljeno, praveci zrtvu nad zrtvama, ali ako nemate agape ljubav, sve sto cinite nista vam ne vredi. Pavle zatim prelazi na definiciju ove vrste ljubavi. ,,LJubav dugo trpi, ljubav je dobra." Ovo znaci da agape ljubav prima uvrede i dugo trpi. Ona trpi i trpi i na kraju svega ona je opet dobra. Koliko cesto ste culi ljude kako govore: ,,E sad je vec dosta. Trpio sam vec i previse. Vreme ja da vratim istom merom." To nije agape. Agape trpi i trpi i opet je dobra. Ona ne vapi za osvetom. ,,LJubav ne zavidi, ljubav se ne hvali, ne nadima se, ne ponasa se nepristojno, ne trazi svoje, ne ljuti se, ne uracunava zlo, ne raduje se nepravdi, ali se raduje sa istinom; ona sve snosi, sve veruje, svemu se nada, sve trpi." Agape ,,ljubav ne prestaje nikada."

Dva znaka ljubavi
Isus je rekao: ,,LJudi ce znati da ste moji ucenici po tome sto volite (agape) jedan drugoga. Ovo stvarno postaje najsnazniji primer svetu da smo mi Isusovi ucenici. Ova agape ljubav bi trebalo da radi u nasim zivotima cineci nas medjusobno kao jedno, uz uzajamno postovanje, bez grupisanja ili izdizanja pojedinaca; jednostavno da svi ucestvujemo u tom jedinstvu ljubavi. Mi treba medju sobom da delimo Boziju dobrotu i milost, besplatno dajuci kao sto smo besplatno i primili Boziju ljubav i milost. Dok ova agape ljubav radi u nasim zivotima ona postaje znak svetu da smo mi uistinu Isusovi sledbenici. U Prvoj Jovanovoj 3:14 pise:
,,Mi znamo da smo presli iz smrti u zivot, jer volimo bracu." Ovde je ponovo upotrebljena rec agape. Ne samo da je ona znak svetu da smo mi Isusovi ucenici, vec je takodje znak i nama da smo presli iz smrti i zivot. Dok Bozija ljubav radi u mom zivotu, ona postaje znak meni da sam presao iz smrti u zivot, jer volim bracu, one koji su deo Isusovog tela.

Izvor prave ljubavi
Ova ljubav je Bozanska i njen izvor je sam Bog. Ona nije nesto sto ja mogu proizvesti, ili podstaknuti negde u sebi. Ovo je uvek bila jedna od poteskoca u hriscanskoj zajednici-svesnost da treba da volimo sve vernike, i cinjenica da postoje i oni koje bas i ne volimo. U takvim slucajevima mi pokusavamo da proizvedemo vestacku ljubav. Mi pokusamo sebe da ubedimo da mi u stvari volimo te ljude. Ali agape ljubav ne izvire iz mene; agape izvire iz Boga. Bog je agape. Ja je ne mogu razviti, ona je nesto sto ja trebam primiti od Boga. Ako otkrijem da ja nemam ovu ljubav, ja sam po sebi ne mogu mnogo uciniti da to ispravim; treba samo da priznam Bogu i da ga zamolim da on u meni usadi tu ljubav. Mnogi Hriscani su se veoma razocarali jer su pokusali sami da proizvedu ovu agape ljubav. Oni su svim silama pokusavali da vole ovom Bozanskom ljubavlju ali im nije polazilo od ruke. Bog je njen izvor, i ona mora doci od Boga ka vama, i zatim ona istice iz vaseg zivota. Ako ste otkrili da vam nedostaje ova agape ljubav, jedina stvar koju mozete da uradite jeste da zamolite Boga da vam, kroz Svetog Duha, ispuni srce tom ljubavlju. Nemojte dovoditi sami sebe do ocaja pokusavajuci da sami proizvedete ovu ljubav; jednostavno zamolite Gospoda da vam je da.

Нема коментара:

Постави коментар