... DUHOVNI UČITELJI
ISUS HRIST
Poslednjih 100 godina, o Isusu Hristu je napisano toliko tekstova i knjiga da se to ne može ni izbrojati, a kamoli sistematizovati. Ono što više zabrinjava je činjenica da je teško zaključiti šta je od toga istina, a šta plod mašte. Naučnik Albert Švajcer je, u svom delu „Von Reimarus zu Wrede“, objavljenom u Nemačkoj 1906. godine, razvio tezu da je Isus, po Isusovom ličnom mišljenju bio jevrejski Mesija, koji je sam izazvao svoju smrt, očekujući da će rezultat biti manifestacija njega kao „Pomazanika“ Izraela. Britanski naučnik Lorens Gardner je dvadeset godina istraživao Isusovu lozu. Tvrdio je da je Isus bio oženjem Marijom Magdalenom, koja je bila apostol i obdarena znanjem, vizijom i duhom. Gardner je zaključio, da su imali troje dece: Justusa, Josifa i kćerku Tamar. Život sam posvetila, istraživanju Biblije. Jevanđelja su mi otvorila put ka (nekoj) istini. Svaka Hristova rečenica u Jevanđeljima ima duboko filozofsko značenje. To svedoči da je Isus bio visoko umno biće. Istraživače je, uglavnom, zanimala Hristova priroda - da li je Hrist, Božiji sin? ili, da li je vaskrsnuo i postigao vaznesenje? Ovakvo usmerenje je posledica činjenice da nismo pravilno ovladali znanjem. Ne shvatamo da, svuda oko nas vlada – princip kauzaliteta (uzročno posledične veze). Prema tom principu, Bog je uzrok, a posledica su vaznesenji i vaskrsenje - najuzvišeniji izraz snage ljudskog uma. Jednostavnija slika tog principa smo mi – mi smo različite pojave uzroka k'posledici. Naravno, uz Hrista je vaznesenje i vaskrsenje. On je, uz rečeni umni uzlet, zaista, Sin Božiji. Hrist je dosegao ono što treba da je cilj svakog od nas. On (cilj) čini našu obavezu da, u trećoj dimenziji, stvaramo od sebe Bogočoveka - radi sjedinjenja s Apsolutom. Hrist je uspeo u tome - dovodeći svoj Um do savršenstva. Postao je potpuna pozitivna realnost bez granica u stvarima koje ga okružuju. Treba znati da je put do Bogočoveka dug i mukotrpan. Na tom putu, čovek mora da bude sam. Samo tako on svoje unutrašnje kvalitete može da dovede do savršenstva, jer samoće male ubija, a velike uzdiže. A kad ne uspemo da dostignemo vaznesenje, vračaćemo se u drugo telo. To ćemo ponavljati sve dotle dok ne izgradimo svoj „atom života“. To je ono što je postigao Hrist: postao je - Bogočovek. U Jevanđelju po Luki, gl. 14, 23/24; Hrist poručuje: „I reče gospodar sluzi: izađi na putove i među ograde, te nateraj da dođu da mi se napuni kuća“. „Jer vam kažem da ni jedan od onih ljudi neće okusiti moje večere. Jer je mnogo zvanih, ali je malo odabranih“. Reklo bi se da Hrist govori o ovozemaljskoj svakodnevnici. Ali, nije tako! Značenje je uzvišenije. Isus nam skreće pažnju da smo svi pozvani u Carstvo nebesko, ali će samo nekolicina od ljudi uspeti da prođe put do Njega – Carstva Nebeskog! Zato Hrist kaže, da je mnogo zvanih, ali malo odabranih. Da je taj put jednostavan i lak, onda bismo mnogi tamo stigli. Taj put je težek, ali mi ne smemo, zbog teškoća, odustajati od tog svetog cilja. Mit o Sizifu, upravo nam govori, koliko muka i pokušaja do Carstva nebeskog, a onda ispočetka. Moramo se vraćati na početak, sve dok ne shvatimo da Bog - niti kažnjava, niti nagrađuje. Kazna i nagrada su posledice našeg slobodnog delovanja. Mi gradimo svoj životni program i, u toj izgradnji, prolazimo kroz evoluciju: od gmaznog, preko sisarskog do ljudskog dela mozga! Kada se stigne do ljudskog dela mozga, onda je čovek spreman da sagleda razliku dva puta – put zla i put dobra. I tada zadržavamo svoju slobodu, da biramo između dva puta. Sve dok ne shvatimo da sami gradimo program svog života i da nas samo pozitivni kvaliteti, bez granica, dovode u Carstvo Nebesko, ne možemo iz ove dimenzije. Jedan od prvih, i najjednostavnijih, koraka za njeno prevazilaženje je uklanjanje negativnih postupaka. Moramo ih se osloboditi i iskreno se, zbog njih, pokajati. Iskreno, iz srca. Iskrenim pokajanjem u srcu stvaramo aktuelnu silu, koja preko dužice oka ulazi u naš „atom života“ i briše loš zapis. Na to nas je Hrist uputio jednostavnim rečenicama u: Jevanđelju po Luki, gl. 15, 10/18/20/21/22/23/24; „Tako, kažem vam, biva radost pred anđelima Božijima za jednog grešnika koji se kaje“. „Ustaću i idem ocu svojemu, pa ću mu reći: oče! sagreših nebu i tebi“. „ I ustavši otide ocu svojemu. A kad je još podaleko bio, ugleda ga otac njegov, i sažali mu se, i potrča zagrli ga i celiva ga“. „A sin mu reče: oče! sagreših nebu i tebi, i več nisam dostojan nazvati se sin tvoj“. „A otac reče slugama svojim: iznesite najlepšu haljinu i obucite ga, i podajte mu prsten na ruku i obuću na nogama“. „I dovedite tele ugojeno te zakoljite, da jedemo i da se veselimo“. „Jer ovaj moj sin beše mrtav, i ožive; i izgubljen beše, i nađe se. I stadoše se veseliti“.
Iz ovog Hristovog kazivanja u parabolama, možemo zaključiti da se Bog, koji je u nama, raduje i oprašta - kada shvatamo da smo pogrešili i da želimo na pravi put. To je put muka, na kojem se pročiščava naš moral – postaje uzvišen i, na kraju kristališe. Hrist je tu uzvišenost postigao. Došao je na vrh Sizifovih stepenica i otišao iz ove dimenzije. Postao je deo Božanstva - koje natkriljuje svačiju svest. Kada se u prvoj Zapovesti kaže: „...nemoj imati drugih bogova uzame“, da li to znači da je Jehova jedini Bog, ili da je glavni Bog? Mada se ova zapovest često tumači obavezom na isključenje drugih bogova, uverena sam da ona ne poriče njihovo postojanje – uz to, ne poriče ni egzistenciju drugih religija. Zapovest treba shvatiti samo kao zahtev na potpunu pokornost Izraela - svom sopstvenom Bogu. Čoveku kao umnom biću, lakše je da veruje, nego da sam istražuje i zaključuje. Zato su stvoreni religiski sistemi – oni su kulturna baština Civilizacije. Kada misao, kao vid energije, uspe da upravlja svim stvarima i da se služi svim stvarima, pomoću svih stvari, onda treba da smo sigurni da je u pitanju Božanstvo. Rečeno formiranje i kristalizacija Uma počinje kad čovek misli, pa veruje. I o tome nam je pisano u Bibliji. Misli su nešto duboko, nešto postojano, a ne ono što će iščeznuti pri bezazlenom (intelektualnom) naporu. Kod Isaije, sledi rečenica: (gl. 2, 2 „Prođite se čoveka, kojemu je dah u nosu; jer šta vredi? Naravno, Isaija je to objasnio figurativno. Čovek kada misli – on rasuđuje. Analizira. Analizirajući pojave oko sebe, usavršavamo misao – ona se tada počinje kristalizovati, gradeći naš Um. On odmah nalazi mesto verovanju. Kada veru primamo, kao duboka umna bića, onda je ona snažna i svrhovita. Tada smo u stanju da sagledamo njene principe i da njenom zakonitošću uočimo svoje unutrašnje bogastvo. Vera nas voditi pravim putem - k’ljubavi, istini i pravdi; u vaskrsenje i vaznesenje. I o tome nam Hrist govori. Naćićemo Njegove reči u Jevanđelju po Jovanu, ’da se razumom sve postiže’. Mojsije je, razumom i verom, uspeo da izvede svoj narod iz Egipta i da ga održi na putu kroz pustinju. Jevanđelje po Jovanu, gl. 3, 14/15; „Kao što Mojsije podiže zmiju u pustinji, tako treba sin čovećiji da se podigne“. „Da ni jedan koji ga veruje ne pogine, nego da ima život večni“.
Vreme je da se ispune Hristove reči: (Jevanđelje po Marku, gl. 4, 22;) „Jer nema ništa tajno što neće biti javno; niti ima što skriveno što neće izići na videlo“.
(M.M.Slavica Šetina)
Poslednji put izmenio Vesna dana 26 Mar, 2010 02:13 am, izmenio ukupno 4 puta |
|
Nazad na vrh » |
|
|
TATA SINANA Duhovni učitelj
Pridružio: 24 Jun 2008 Poruke: 2805 Lokacija: Negde oko duge |
Poslao: 26 Jun, 2008 15:15 pm Naslov: |
|
|
Ovde smo da bi služili - KO SE TOGA SEĆA ?
Kako odustati od (svojih) zelja i zameniti ih zeljama svojih bliznjih? Pocnite sa treningom - SADA
Zanemarite sve sto vi zelite i pustite POSTOJANJE da vam pokaze za sta ste stvarno ovde... Kome trebate ove sekunde, sata, dana da pomognete... Opustite se meditirajte i CEKAJTE... UBRZO ce se neko vec javiti - svet oko nas pun je potrage za ljubavlju koju mi nosimo. Stoga vredi biti strpljiv... |
|
Nazad na vrh » |
|
|
Vesna Glavni urednik
Pridružio: 08 Jan 2008 Poruke: 4177 Lokacija: Beograd |
Poslao: 28 Jun, 2008 00:06 am Naslov: |
|
|
... DUHOVNI UČITELJI
ŠRI ČINMOJ
Šri Činmoj (1931-2007) je rođen u mestu Šakpura u Bengalu (danas Bangladeš). Još kao dečak doživeo je visoka duhovna iskustva. Sa dvanaest godina pristupio je Šri Aurobindovom ašramu u Pondičeri-ju (južna Indija), gde je proveo sledećih 20 godina baveći se meditacijom, pisanjem poezije i eseja, komponovanjem duhovne muzike i atletikom. Godine 1964. došao je u Njujork, gde je živeo do kraja života.
Šri Činmoj ima učenike na svim kontinentima, u preko 60 zemalja sveta. Oni slede Put Srca koji je po Šri Činmoju najjednostavniji način za postizanje brzog duhovnog napretka. Meditirajući na duhovno srce tragalac otkriva svoje sopstveno unutrašnje bogatstvo: mir, radost, svetlost i ljubav. Uloga je duhovnog učitelja da pomogne tragaocu da otkrije ta unutrašnja blaga i ispolji ih u spoljašnjem životu.
Šri Činmojev život izraz je izuzetne kreativosti u području muzike, književnosti, slikarstva i sporta. Napisao je preko 1500 knjiga, od drama, pesama, priča, eseja i komentara, pa do odgovora na pitanja o duhovnosti.
Svojim neverovatnim atletskim poduhvatima ukazao je na neograničene mogućnosti koje duhovno nudi telesnom aspektu ljudskog života.
Inspirisao je i podržavao humanitarne projekte u više od sto zemalja sveta.
Redovno je putovao po svetu, držao koncerte, susretao se sa svojim učenicima, kao i sa inspirativnim ličnostima - ljudima koji u svojim oblastima i na svoj način doprinose uzdizanju svesti čovečanstva.
Prema Šri Činmoju, duhovnost je svačije pravo po rođenju koje se ne može kupovati i prodavati. Stoga su njegovo duhovno vođstvo, predavanja, koncerti i javne meditacije uvek BESPLATNI.
I must begin my life Once again By dreaming the impossible. — Sri Chinmoy
"Istina je, ni jedna knjiga ne može nam dati Ostvarenje Boga. Ali je podjednako istinito Da nam knjiga preplavljena nadahnućem Može biti od neizmerne pomoći U duhovnom životu."
~~ Šri Činmoj ~~
Šri Činmoj koristi mnoge forme pisanog i usmenog izražavanja. Piše poeziju, eseje o filozofiji joge, aforizme, odgovore na pitanja o duhovnosti, kratke priče i drame.
Poezija je oduvek bila Šri Činmoju najvažniji književni oblik, jer je poezija prirodan medijum za izražavanje mističkog iskustva. Njegove poeme obuhvataju širok opseg duhovnih osećanja, od sumnji i strahova početnika na duhovnoj Stazi, pa do ekstatičkih spoznaja direktnog kontakta sa Božanskim.
Šri Činmoj je održao na stotine predavanja o duhovnosti na mnogim univerzitetima širom sveta, uključujući Oksford, Kembridž, Sorbonu, Harvard i Jejl. Kroz svoja predavanja Šri Činmoj jednostavnim jezikom prenosi uvide u prirodu duhovnog života i tragaočevog odnosa sa Bogom.
ŠRI ČINMOJ - O DUHOVNOM UČITELJU
Kad neki duhovni Učitelj, uz pomoć svojih najdražih učenika, nastoji da ispolji božanstvenost na zemlji, ponekad ga ljudi pogrešno razumeju. Oni misle da on hoće da preobrati sve ljude. Ali Učitelj ne postupa sa misionarskom motivacijom. Hrišćanski misionari su otišli u Indiju i druge krajeve sveta, govoreći: "Postoji samo jedan spasitelj, a to je Hrist." Ali ako je Hrist jedini spasitelj, šta je onda bio Buda? Šta je onda bio Krišna? Šta su bili Ramakrišna i ostali veliki Učitelji? Svaki istinski duhovni Učitelj je spasitelj, suvišno je i reći. Ali, reći da je on jedini spasitelj ili da je njegov put jedini put, to je glupost. Ako ja kažem da je moj put jedini put i da ćete otići u pakao ako me ne prihvatite, biću najgluplja osoba na svetu.
Na našem putu mi nećemo da preobraćamo nikoga: mi hoćemo da inspirišemo. Mnogi od vas ovde prisutnih niste moji učenici i nećete to ni postati. Ali, meni je izuzetno drago što ste došli i izuzetno sam vam zahvalan za vaše prisustvo. Božijom Milošću, ja imam sposobnost da vas inspirišem. Vi možete da uzmete tu inspiraciju od mene, a onda da odaberete bilo koji put koji poželite. Ja sam odigrao svoju ulogu time što sam vas inspirisao. Ostvareni Učitelj nikad, nikad ne pokušava da nekog preobraća; on jedino nudi dušama koje teže svoje ostvarenje u obliku inspiracije. Zato Učitelj mora da postupa kao obično ljudsko biće. Ako ne postupa kao ljudsko biće, ako ne jede, ne odmara se i ne razgovara kao što to čine ljudi, onda će ljudi reći: "O, ti si toliko iznad nas! Nama je naprosto nemoguće da budemo poput tebe." Ali, duhovni Učitelj kaže: "Ne, ja radim sve što i vi radite. Ako mogu da jedem istu hranu, ako mogu da se družim sa vama onako kako se vi družite sa drugima, a da ne izgubim svoju najvišu svest, zašto onda i vi ne biste mogli da uđete u život Najvišeg?" Tako Učitelj inspiriše svoje učenike.
Kad postoji ostvarenje, unutar tog ostvarenja videćete ispoljavanje. Ispoljavanje je spoljašnji oblik ostvarenja, a onaj ko je zaista duhovan smesta će u samom ostvarenju osetiti ispoljavanje. Običnim ljudima, čovečanstvu, za to je potrebno vreme. Ako sam nešto ostvario i ispoljio to u fizičkom svetu, srce čovečanstva to oseća, ali će fizičkom umu možda biti potrebno nešto malo vremena da opazi i razume to ispoljavanje. U oblasti ispoljavanja, Učitelj ima posla sa neznalačkim, netežećim ljudima, ili emocionalno ograničenim ljudima koji ne uviđaju punu Učiteljevu svetlost. Ali, veliki aspirant vidi ostvarenje i ne može da odvoji ostvarenje od ispoljavanja.
,, Da bi postao jedno sa Bogom, moraš da svesno započneš svoje duhovno putovanje. Svi moramo da ga započnemo bez ikakvog daljeg odlaganja. "OVDE I SAD" je moto duše. Tvoja duša želi da svoje duhovno putovanje započneš baš ovog trenutka.
Ako sumnjaš u postojanje Boga, nije važno. Sumnjaj koliko god želiš. Konačno ćeš se umoriti od sumnjanja u Boga. Ako sumnjaš u postojanje unutrašnjeg mira i blaženstva, sumnjaj koliko god želiš. Ako tako činiš, osetićeš prisustvo istine i stvarnosti baš zato što si se tako predano trudio da ih porekneš. Poricanje znači tvoje nastojanje da istinu dokažeš na tvoj sopstveni način. Ali, krajnja istina neće ti dopustiti da istinu zauvek vidiš na tvoj način. Ona će ti pokazati svoj istinki oblik zarad tvog sopstvenog dobra. Prema tome, ako iumaš sumnji u pogledu duhovnog života, unutrašnjeg života ili Božije stvarnosti, ipak je najbolje da započneš svoje unutrašnje putovanje...
Ako vidiš da je nečiji život postao miran i srećan otkad je prihvatio duhovni život i pokušavaš da ga oponašaš kako bi i sam stekao duševni mir, tu nema ničeg pogrešnog. Ako neko ko sedi pored tebe meditira, molim te, pokušaj da činiš isto što i on....
Ako još gajiš sumnju ili radoznalost, onda počni sa sumnjom, počni sa radoznalošću. Ali počni! Bićeš u stanju da prema svom cilju napreduješ korak po korak. Bog već gori od želje da te ima. Možda ti ne goriš od želje da imaš Boga, ali Bog je Večni Otac, Bog je Večna Majka i On plače za tobom... Ako želiš Boga, onda počni tu ge si – ovde i sad – i cilj je tvoj: svesno jedinstvo s Bogom, beskrajnom Svetlošću i beskrajnom Istinom. ( Odlomak iz knjige ,, Kroz sto godina,, )
© Copyright 2008, Sri Chinmoy Centre http://www.srichinmoycentre.org/cs
.
Poslednji put izmenio Vesna dana 26 Mar, 2010 00:41 am, izmenio ukupno 3 puta |
|
Nazad na vrh » |
|
|
Vesna Glavni urednik
Pridružio: 08 Jan 2008 Poruke: 4177 Lokacija: Beograd |
Poslao: 28 Jun, 2008 01:03 am Naslov: |
|
|
... DUHOVNI UČITELJI
ŠRI JUKTEŠVAR
Imao sam tu čast da upoznam... Šri Juktešvara Girija. Slika časnog sveca se pojavila na naslovnoj stranici moje knjige "Tibetanska joga i tajna učenja." Šri Juktešvara sam sreo u Puriju u Orisi, na obali Bebgalskog zaliva. Tada je bio poglavar tihog ašrama kraj obale, zaokupljen duhovnom obukom grupe mladih učenika... Šri Juktešvar je bio otmenog lika i blagog glasa, njegovo prisustvo bilo je prijatno i vredno obožavanja kojim su ga njegovi sledbenici spontano obasipali.
Svako ko ga je poznavao, bilo da je pripadao njegovoj zajednici ili ne, visoko ga je cenio. Živo se sećam njegovog visokog, uspravnog asketskog lika, odevenog u šafran odeću onoga koji se odrekao svetovnih ciljeva, kako stoji na ulazu svog osamljenog obitavališta želeći mi dobrodošlicu.
Za mesto svog zemaljskog boravišta izabrao je sveti grad Puri, gde mnogo pobožnih Hindusa, predstavnika svih provincija u Indiji, svakodnevno dolazi na hodočašće u čuveni hram "gospodara sveta", Đaganath. Šri Juktešvar je u Puriu 1936. godine sklopio svoje smrtne oči za pozornicu ovog prolaznog stanja bivanja i otišao znajući da je njegova inkarnacija dovedena do trijumfalnog ostvarenja. Zaista mi je drago što mogu da prenesem ovo svedočanstvo o uzvišenom karakteru i svetosti Šri Juktešvara.
Svetovni ljudi ne mogu da transcendiraju svetovna ograničenja u koja su se zatvorili; niti duhovni posvećenici mogu da se udostoje da dođu dole i umešaju se u svetovnu vrevu, kada su se jednom već odrekli sveta. Ipak ljudi koji su potpuno zaokupljeni zemaljskim interesima definitivno imaju potrebu za pomoći i vođstvom tih svetih bića koja donose svetlo ljudskom rodu. Tako mora da postoji mesto gde je moguće jedinstvo između ove dve strane. Tirtha upravo omogućava takvo mesto za sastajanje. Smeštena kao da je na obali sveta, tako da joj oluje i nepogode ne mogu ništa; sadhui (askete) sa porukom za dobrobit čovečanstva, smatraju Kumbha Melu idealnim mestom za prenošenje uputstva onima koji mogu da obrate pažnju na njih.
Ove poznate misli Šri Juktešvara ostaće zazvek zvezda vodilja svima onima koji su izabrali da idu Duhovnim putem -
"Ne dajte da vas šiba izazovni bič lepog lica.Kako robovi čula mogu da uživaju u svetu?Dok se valjaju u blatu primalnih čula izmiču im njegovi suptilni ukusi.Za čoveka elementarnih žudnji,sve fine razlike su izgubljene. Kao što je svrha jedenja da zadovolji glad,a ne pohlepu,tako je i seksualni nagon čoveku usađen radi produženja vrste u skladu sa prirodnim zakonom,a nikako radi podsticanja nezajažljive žudnje.Iskorenite pogrešne želje sada,jer će vas inače slediti i kada vam se astralno telo odvoji od telesnog omotača.Čak i ako je telo slabo,um bi trebalo da se stalno odupire.Ako vas iskušenje napadne okrutnom silinom,prevaziđite ga bezličnom analizom i neukrotivom voljom.Znajte da je moguće ovladati svakom prirodnom strašću. Čuvajte svoje snage.Budite kao prostrani okean koji mirno upija u sebe sve čulne pritoke.Sitne žudnje su kao rupe u rezervoaru vašeg unutrašnjeg mira,zbog kojih se isceljiteljske vode traće u pustinji materijalizma.Siloviti impuls koji pogrešna želja daje delovanju najveći je neprijatelj ljudske sreće.Lutajte svetom kao lavovi samosavladavanja i ne dozvolite da se vaša čula igraju sa vama kao mačka sa mišem." ( Autor Evans-Wents ) .
Poslednji put izmenio Vesna dana 26 Mar, 2010 00:40 am, izmenio ukupno 3 puta |
|
Nazad na vrh » |
|
|
Vesna Glavni urednik
Pridružio: 08 Jan 2008 Poruke: 4177 Lokacija: Beograd |
Poslao: 28 Jun, 2008 01:32 am Naslov: |
|
|
... DUHOVNI UČITELJI
MEHER BABA
Mervan Šeriar Irani (Menvan Sheriar Irani) je rođen u gradu Puni (Poona) u Indiji 25. februara 1894. godine. Njegovi roditelji, Šeriar (Sheriar) i Širin (Shirin), bili su zoroastrijanci persijskog porekla. Njegov otac Šeriar je bio iskreni tragač za Bogom. Mervan je, dok je pohađao srednju školu ˝Sveti Vin-sent˝, bio živahan i bezbrižan dečkić koji se isticao u učenju i u sportu i nije bio preterano zainteresovan za duhovne stvari. Međutim, jednom prilikom, jedan školski drug mu je poklonio knjigu o životu Bude, a godinama kasnije, On se prisećao tog događaja: ˝Otvorio sam knjigu baš na mestu gde se govorilo o drugom dolasku Bude kao Maitreje, Gospoda Milosrđa. I, u magnovanju sam shvatio: To sam ja. Osećao sam to duboko u sebi. Potom sam sasvim zaboravio na ovaj događaj i prošle su mnoge godine dok ga se nisam ponovo setio.˝
Njegova avatarska misija počela je da se manifestuje u spoljašnjem svetu 1921. godine kada su se oko njega okupili Njegovi prvi učenici, nadenuvši mu ime Meher Baba, ˝Milosrdni Otac˝.
Posle više meseci intenzivnog rada sa svojim učenicima i putovanja po Iranu i Indiji (uključujući i današnji Pakistan), Meher Baba i njegovi sledbenici nastanili su se u praznom vojnom logoru iz prvog svetskog rata u blizini Ahmednagara u Indiji. Ovo mesto je postalo poznato kao Meherabad. Na tom mestu je podigao brojne objekte, kao što su besplatna bolnica i dispanzer, prihvatilište za duševno poremećene i siromašne, kao i besplatnu školu za dečake svih religija sa naglaskom na spiritualnom treningu. U školi se nije vodilo računa o kastin-skoj pripadnosti; više i niže kaste su se mešale, sjedinjene u bratstvu koje je podsticala Njegova ljubav. Meher Baba je sve njih redovno učio moralnoj disciplini, duhovnom razumevanju, nesebičnom služenju i, iznad svega, ljubavi prema Bogu.
˝Ja nisam došao da podučavam nego da vas probudim˝.
Tridesetih godina ovog stoleća Meher Baba je krenuo da putuje po Evropi, i ubrzo zatim se obreo i u Americi. Budući da je kontaktirao sa stotinama ljudi na oba kontinenta, Njegovo Ime ubrzo se raširilo medu duhovnim tragačima. Samo nekima od njih je kasnije bilo dopušteno da ga, u malim grupama, posećuju u Indiji. Njihove posete trajale su uglavnom od nekoliko nedelja do nekoliko godina.
Meher Baba takođe je lično služio siromašne, mentalno obolele i fizički hendikepirane, a pokazivao je naročitu brigu za leprozne. Sa beskrajnom pažnjom i ljubavlju On im je prao noge, pognute glave umivao njihove patrljke, davao im male poklone i ulivao nadu. ˝Oni su poput predivnih ptica u ružnim kavezima˝, govorio je, ,,i od svih zadataka koje izvršavam, ovaj me najdublje dira.˝
U toku Njegovih brojnih putovanja i susreta sa hiljadama ljudi, Meher Baba je stalno naglašavao da ne dolazi da podučava niti da nameće neke nove zakone. Neprestano je isticao da su drevni mudraci već otkrili ISTINU i da je zadatak današnjeg čovečanstva da spozna Istinu utkanu u njihova učenja. Meher Babino Avatarsko delo jeste da, pomoću Njegove prastare poruke ljubavi, PROBUDI čovečanstvo i otvori mu oči za ISTINU. Njegov život predstavlja obrazac ˝po kome se čovek može ravnati i videti sebe onakvog kakav jeste i kakav bi mogao da postane,˝
U suštini nije jasno na koji način je Meher Babi uspevalo, a uspeva mu i dan-danas, da vrši tako moćan uticaj na ljude. Čovek samo odjednom oseti moćnu silu u koju intuitivno ima poverenja, silu koja struji njegovim životnim kanalima i puni ih energijom, nakon čega se oslobađa njegovo unutrašnje biće. Jedno od najvećih čuda koja se dešavaju u kontaktu sa Meher Babom jeste prihvatanje. Čarls Pardom (Charles Purdom) u svojoj knjizi Bogočovek (God-Man) beleži: ˝On je navodio ljude da pogledaju u sebe, da sagledaju svoje egoistično ˝ja˝ ne kao dobro ili loše, pametno ili glupo, uspešno ili neuspešno, već kao lažnu sliku svog istinskog ˝ja˝, te da prestanu da se poistovećuju sa iluzijom.˝
...Evo kako je Meher Baba opisao razna stanja tragalaca za Istinom
Razna stanja tragalaca
Sa stanovišta svesti poklonike možemo razvrstati prema oblasti u kojoj se razvijaju, kao i prema tome koliko su se približili stanju Boga. Neki su, opijeni svojim neobičnim moćima, pali u iskušenje da ih primene, pa su prinuđeni da naprave dugu stanku u svom putovanju ka Bogu. Oni će se zaglibiti u ćorsokaku na nekom od međunivoa svesti. Neki se zbune, zalude, postanu žrtve samoobmane. Drugi, pak, padnu u komu. Neki uz velike teškoće, neprekidnim ponavljanjem određenih fizičkih pokreta ili reci, pokušavaju da se prizemlje. A ima i onih koji su u svojoj Bogoopijenosti sasvim zanemarili život u grubom svetu, pa njihovo ispoljavanje liči na ponašanje luđaka. Na kraju, postoje i oni koji slede svoju duhovnu stazu baveći se svojim svetovnim obavezama.
Nakon Bogoostvarenja čovek stiče beskonačnu moć, znanje i blaženstvo. Unutrašnja Realizacija, premda nijansira na prema tipu Bogoostvarenog bića, suštinski je uvek ista. Jer razlike među Bogoostvarenima su isključivo spoljašnje prirode i postoje samo u odnosu na univerzum. Te razlike nisu razlike koje određuju duhovni položaj među Bogoostvarenim, obzirom da su svi Bogoostvareni jedno sa sveukupnim životom i postojanjem. Sa stanovišta kreacije, međutim, razlike medu Bogoostvarenima su jasno uočljive i zavređuju da budu pomenute. Nakon Bogospoznaje najveći broj duša odbaci telo i uroni u Bogosvest zauvek. Za njih je Bog jedina Stvarnost, dok je čitav univerzum sveden na nulu. Te duše se tako savršeno poistovete sa bezličnim aspektom Istine da nemaju nikakvu neposrednu vezu sa svetom formi.
..( Meher Baba )
Poslednji put izmenio Vesna dana 26 Mar, 2010 00:36 am, izmenio ukupno 4 puta |
|
Nazad na vrh » |
|
|
Vesna Glavni urednik
Pridružio: 08 Jan 2008 Poruke: 4177 Lokacija: Beograd |
Poslao: 29 Jun, 2008 02:45 am Naslov: |
|
|
... DUHOVNI UČITELJI
OSHO RAJNEESH
Osho Rajneesh je rođen u Kučevadi, Madija Pradeš, Indija, 11. decembra 1931. kao najstariji sin trgovca tekstilom, koji je pripadao džainskoj religiji. Od njegovog najranijeg djetinjstva bio je buntovni i nezavisni duh, insistirajući na ličnom iskustvu istine više od slijepog prihvatanja znanja i vjerovanja primljenih od drugih. Osho doživljava prvi bljesak prosvjetljenja sa četrnaest godina. Tih godina eksperimentiše sa meditacijama. Najviše je uživao u tome da izaziva svoju izdržljivost vježbajući razne tehnike disanja, plivajući u rijeci i boreći se sa rječnim brzacima.
Nakon što je doživio prosvjetljenje u svojoj dvadeset i prvoj godini, Osho završava studije filozofije, doktorira 1956. i provodi nekoliko godina predavajući filozofiju na Univerzitetu u Đabalpuru. Istovremeno je putovao Indijom i držao predavanja, izazivajući ortodoksne religiozne vođe na javne polemike, ispitivao tradicionalna vjerovanja, i sretao ljude svih životnih pravaca. Intenzivno je čitao sve što je mogao da pronađe, neprekidno težeći da usavrši svoje znanje o vjerovanjima i psihologiji savremenog čovjeka.
Krajem šezdesetih godina ovoga vijeka, Osho je počeo da razvija svoju jedinstvenu Dinamičku meditaciju. Moderni čovjek, govorio je, previše je opterećen zastarjelim tradicijama prošlosti, kao i tjeskobama modernog života, tako da mora da prođe kroz duboki proces pročišćenja prije no što se može ponadati da će otkriti bezmisaonost - opušteno stanje meditacije.
1974. Osho otvara ašram u Puni koji postaje Meka za moderne tragaoce za Istinom. Sljedbenici počinju da ga zovu Bhagwan - Blaženi. Tadašnji predsjednik Indije, Moradži Desaj, tradicionalni indus, godinama je sprečavao sve napore Bhagwanovih učenika da presele ašram u jedan zabačeni dio Indije, gdje bi bili u mogućnosti da eksperimentišu sa njegovim učenjem i stvore zajednicu koja bi se samofinansirala i koja bi živjela u duhu meditacije, ljubavi, kreativnosti i smijeha.
1981. njegovi američki sljedbenici kupuju veliko imanje u pustinji centralnog Oregona. Oko njega se stvara model poljoprivredne zajednice, koja se razvija nevjerovatnom brzinom, pokazujući impresivne rezultate pretvaranjem pustinje u zelenu oazu, sposobnu da hrani 3000 ljudi. Na ljetnim festivalima prisustvovalo je i do 20 000 ljudi iz cijeloga svijeta, koji su stanovali i hranili se u Rajnešpuramu. S druge strane, američka vlada odbija Bhagwanov zahtjev za odobrenje stalnog boravka; sam grad Rajnešpuram postaje izložen napadima oregonskih vlasti i hrišćanske većine.
1985. Bhagwanova sekretarica i nekoliko članova uprave iznenada napuštaju zajednicu i cio niz ilegalnih djela, koja su počinili, izlazi na vidjelo. Bhagwan poziva američe vlasti da obave temeljnu istragu što one iskorištavaju da bi pojačale svoju borbu protiv zajednice. Bhagwan biva uhapšen. Put do mjesta gdje je trebalo da mu se sudi a koji uobičajeno traje nekoliko sati avionom, produžio se na čak osam dana. Nekoliko dana se čak nije znalo ni gdje se nalazi, a kasnije je Bhagwan pričao da su ga u Oklahomu uveli pod imenom "Dejvid Vašington" i strpali u karantin zajedno sa zatvorenikom koji je bolovao od herpesa, bolesti koja je fizički oslabljenom Bhagwanu mogla biti kobna. Sat vremena prije nego što je konačno trebao biti oslobođen, poslije dvadeset dana muka, otkrivena je bomba u zatvoru. Svi su bili evakuisani osim Bhagwana. U zatvoru su ga kroz hranu trovali opasnim talijumom, koji je do kraja ostao u njegovoj krvi, rušeći mu ionako krhko zdravlje. Naposlijetku, na savjet svojih pravnika, Bhagwan je priznao krivicu za dva od trideset i četiri prekršaja kojim su ga teretili i na taj način izbjegao dalje rizike po život od strane američkog pravosuđa. Upotrijebio je "Alfred klauzulu", po kojoj se neko može proglasiti krivim iako to nije svojom ličnom krivicom. Nakon plaćanja kaucije od 400 000 dolara i zabrane ulaska u Ameriku za narednih pet godina, on napušta tu zemlju privatnim avionom, te leti za Indiju. Nedjelju dana kasnije, zajednica u Oregonu se počela raspadati.
Naredne 1986. godine Bhagwanu nije bio dozvoljen boravak ni u jednoj od država u koje bi se uputio: Grčka, Švicarska, Švedska, Engleska, Irska, Kanada, Holandija, Njemačka, Italija, Urugvaj, Jamajka, Portugal, odbijali su da ga puste u svoju zemlju ili bi mu svega nekoliko dana po ulasku u zemlju poništavali vizu i proglašavali ga nepoželjnim. U Urugvaju saznaje zašto nije bio pušten u druge zemlje. Teleksi sa informacijama o navodnim krijumčarenjima stvari i droge te prostituciji stizali su uvijek neposredno prije nego što bi se on obratio toj zemlji za vizu, što bi logično prouzrokovalo reakcije policije. Tako je Bhagwan svojim radikalnim razobličavanjem svih vrsta ljudske i vlastodržačke laži i licemjerstva, zaslužio titulu "svjetskog državnog neprijatelja", kakvu nemaju ni okorjeli kriminalci. Posljednje tri godine svog ovozemaljskog života proveo je u svom ašramu u Puni.
Oshovi govori učenicima i tragaocima širom svijeta objavljeni su u više od šest stotina tomova, i prevedeni na preko trideset jezika. Kao što sam kaže "moja poruka nije doktrina, niti filozofija. Moja poruka je zapravo alhemija, nauka transformacije, tako da jedino oni koji su spremni da umru takvi kakvi jesu i budu rođeni ponovo u nečem tako novom da ga sada ne mogu čak ni zamisliti...jedino takva nekolicina hrabrih ljudi će biti spremna da sluša, jer slušanje postaje riskantno."
"Slušajući, vi preduzimate prvi korak ka tome da budete preporođeni. Tako, to nije filozofija od koje jednostavno možete napraviti ogrtač i hvalisati se njom. To nije doktrina u kojoj možete naći utjehu za uznemiravajuća pitanja. Ne, moja poruka nije neka verbalna komunikacija. Ona je mnogo riskantnija. Ona nije ništa manja od umiranja i ponovnog rođenja."
Pošto je posljednje dvije godine uglavnom držao predavanja o zenu, istovremeno se usmjeravajući na samu srž svoga učenja, spajajući i poništavajući u sebi sve tradicije, učenici su ga nazvali Osho, po jednom zen-kaluđeru, što znači "novi čovjek".
Osho je napustio svoje tijelo 19. januara 1990. Njegova prostrana komuna u Puni, Indija, nastavlja da bude jedan od najvećih centara za spiritualni rast na svijetu, privlačeći hiljade međunarodnih posjetilaca, koji dolaze da učestvuju u njenim meditacijama, terapijama, radu na tijelu i kreativnim programima.
www.duhovnaizgradnja.net
OŠO Predavanja o Atišinih sedam tačaka treninga uma
»…Indija je dala velike darove svetu. Atiša je jedan od tih darova. Kao što je Indija dala Bodidarmu Kini, dala je Atišu Tibetu. Meditirajte na Atišinih sedam tačaka treninga uma – one su od ogromne važnosti. To nije filozofija… to je priručnik unutrašnje transformacije. U njima je sažeta celokupna religija. One su kao seme. To je knjiga koja vam pomaže da rastete ka mudrosti. Zato je zovem KNJIGA MUDROSTI … …Trenutak u kome ulazite u te izreke duboko, kada kontemplirate, meditirate i počinjete da eksperimentišete sa njima, bićete iznenađeni – ući ćete u najveću avanturu vašeg života… …Život sam po sebi nije značajan. Jedino kada pevate pesmu večnosti on dobije značenje. Ako ostvarite divotu božanskog, svetog, ako postanete lotosov cvet – besmrtni, bezvremeni. Ako postanete čista ljubav, ako možete da ulepšate svoje postojanje, ako postanete blaženstvo postojanja, samo tada život dobija značaj; u suprotnom je besmislen. Tada je kao prazno platno: možete ga nositi celog vašeg života i možete umreti pod njegovom težinom, ali šta je smisao? Naslikajte nešto na njemu!«
Odlomak iz knjige:
25. Mi smo drevni hodočasnici
Treba da nađete slobodu na oba načina
ispitivanjem i istraživanjem.
Ne hvališite se.
Nemojte da vas obuzme ljubomora.
Ne radite iz inata.
Ne očekujte zahvalnost.
Ovaj najčistiji napitak saveta
kojim se napredovanje pet mamaca
pretvara u bodi stazu
prenesen je kroz Darmakirti.
Buđenjem karmičke energije prethodnog vežbanja,
i vrlinom mog jakog interesovanja,
Ignorisao sam bedu i lošu reputaciju
i video uputstva za kontrolisanje prianjanja za ego.
Sada, čak i kad umrem, neću žaliti.
Čovek najviše želi slobodu. Čovek žudi za slobodom. Sloboda je samo suštinsko jezgro ljudske svesnosti: ljubav je na periferiji a sloboda je u centru. Kada se ta dva ostvare, u životu nema žaljenja. A oni se ostvaruju zajedno, nikada odvojeno.
Ovo su bili citati iz Ošove KNJIGE MUDROSTI koju možete preuzeti na ovom linku
http://dzonson.wordpress.com/2007/06/11/knjiga-mudrosti/
.
Poslednji put izmenio Vesna dana 26 Mar, 2010 00:35 am, izmenio ukupno 3 puta |
|
Nazad na vrh » |
|
|
Vesna Glavni urednik
Pridružio: 08 Jan 2008 Poruke: 4177 Lokacija: Beograd |
Poslao: 10 Jul, 2008 23:43 pm Naslov: |
|
|
... DUHOVNI UČITELJI
SRI BABAJI ( Shri Babaji )
“…Inkarnacija Gospoda Herakhandi Bihari Deve se dogodila da bi pružila dobrobit istinskog znanja i blaženstva cijelom svijetu. Sa Svojom beskonačnom milošću i slavom Shri Mahaprabhuji je ostao s nama više od 5700 dana……Shri Mahaprabhuji, koji je bio s nama u Svom tjelesnom obliku, nam je razotkrio temeljni korjen vedskih principa koji su prevladavali tijekom Treta i Dvapara Yuge, odnosno prije oko pet do dvadeset tisuća godina, i On je to uradio na veoma jednostavan način. On je ove principe učinio dostupnim svijetu, običnom čovjeku. On je Vrhovni Brahman, ali je ipak došao k nama kao Učitelj u ljudskom obliku. Što god je On Želio da Njegovi učenici i posvećenici rade, On Osobno je to radio pokazujući to na praktičan način…”
Vishnu Dutt Shastriji
Babaji se posljednji put službeno utjelovio od 1970. do 1984. u malom indijskom mjestu Haidakhan na obroncima Himalaja pokraj rijeke Gautami Gange. Njegov je dolazak pretkazao njegov prethodnik, Mahendra Maharaj. Babaji se prvi put pojavio u maloj pećini u Haidakhanu. Gotovo cijelu prvu godinu proveo je bez jela i bez da je išta govorio. Svojih 14 godina boravka na Zemlji Babaji je uglavnom proveo u teško dostupnom mjestu Haidakhan gdje je izgradio i ashram. Putovanja koja je poduzimao, poduzimao je uvijek kako bi posjetio neko sveto mjesto ili kako bi oživio neki ashram ili hram te kako bi učenicima dao priliku da budu s njim i da s njim slave stare vedske rituale. Njegova prisutnost je bila neobično snažna iako je jako malo pričao. Način njegova rada je bio neobičan; tantrički i jogijski u isto vrijeme. Svaka ga je osoba doživljavala na jedinstven i različit način ovisno o svojim mogućnostima.
Bit Njegova učenja može se sažeti u sedam rečenica:
1. Sve je Jedno.
2. Zato se usmjerite na ono što spaja, a ne na ono što razdvaja i živite ovu istinu bez kompromisa, hrabro i neustrašivo kako bi stvorili pravedan svijet.
3. Čovjecnost je najviša religija. Živite religiju srca. Sve religije dolaze od Boga i sve su Jedno.
4. Živimo u vrijeme velikih promjena. Nevjerojatne promjene će se tek dogoditi. Nesebični rad za nas i za sve je najvažniji i najprikladniji način koji će nam omogučiti da sigurno prođemo kroz te promjene duhovno, emocionalno, društveno i psihički.
5. Neprestano se podsjećaj na Boga i ponavljaj jedno od Njegovih Imena u svom srcu.
6. Brini se za zajednicu i živi u jednostavnosti, istini i ljubavi.
7. Iskupljenje i spas nas i cijeloga svijeta je u predaji Bogu.
KARMA JOGA
“Dat ću vam oslobođenje kroz Karma Yogu.” Sri Babaji
“Što god činite ne radite to za svoju osobnu dobrobit već za dobrobit drugih i cijelog Univerzuma. Ne očekujte ništa zauzvrat, a rezultate ponudite Bogu kao žrtvu - to je Karma Yoga”
Sri Babaji BABAJI.HR is proudly powered by WordPress
.
Poslednji put izmenio Vesna dana 26 Mar, 2010 00:51 am, izmenio ukupno 2 puta |
|
Nazad na vrh » |
|
|
Vesna Glavni urednik
Pridružio: 08 Jan 2008 Poruke: 4177 Lokacija: Beograd |
Poslao: 29 Avg, 2008 00:48 am Naslov: |
|
|
... DUHOVNI UČITELJI
HELENA BLAVATSKA
Helena Petrovna Blavatska (1831-1891) svojim je djelima privlačila pozornost i kontroverze jer je kao izvor svojih informacija navodila Mahatme odnosno Majstore. Istaknula je da je u Tibetu studirala s mahatmom Moryom, kojega je zvala "Indijac", i s mahatmom Koot Hoomijem, te kasnije opisala da je s mahatmom Moryom doživjela psihičko-fiziološku promjenu "poistovjećenja s dušom", nakon koje je počela razumijevati njegov život, znanje i jezike te ih se prisjećati, čak i kada on više nije bio prisutan.
Pozornost su privlačile i njezine vlastite psihičke moći. Znala je manifestirati predmete samo s pomoću volje, čime je uvelike diskreditirala spiritualizam, koji je oko 1870. godine postao vrlo popularan, posebno u Americi. Drugi su zauzvrat odbacivali njezina spisateljska djela nazivajući je plagijatoricom i varalicom, te su je često opisivali kao šarlatanku.
Sylvia Cranston postavlja rekord već sa svojim akademskim radom na knjizi koji se sastojao od četrnaest godina istraživanja materije i pisanja. Dio izvornog gradiva koje je sakupila za njezinu je knjigu po prvi put preveden s ruskog jezika. U knjizi opisuje životno djelo Helene Blavatske i kaže kako je ono više od stoljeća utjecalo na pjesnike, filozofe i znanstvenike.
Kakva je Helena Blavatska bila kao osoba? Zbog jedne fotografije na kojoj su njezine oči pozorno uprte u gledatelja dali su joj nadimak Sfinga, no ona je imala i zabavnu i bezbrižnu stranu. Još u mladosti imala je aktivan društveni život, rado je plesala i pohodila zabave gdje je pobuđivala pozornost duhovitim razgovorima i šalama. Rodila se 1831. godine u Ukrajini od oca Petera von Hahna, kapetana konjaničko-topničke jedinice, i majke Helene Andrejevne, koja je bila feministica i poznati romanopisac. Obitelj von Hahn često se selila i Helena je zajedno sa sestrom obrazovana u maniri ruskog plemstva. Nadgledala ju je njezina baka s majčinoj strane, princeza Helena Pavlovna Dolgorukova.
Kada je Helena imala četrnaest godina, zaokupile su je knjige o mistici koje je pronašla u knjižnici svoga djeda. Sa sedamnaest godina vjenčala se s državnim službenikom Nikoforom Blavatskim. Još prije vjenčanja shvatila je da je njezina odluka bila pogrešna, no ceremoniju više nije mogla spriječiti. Odbila je podjelu "svadbenih prava" i pobjegla od muža s namjerom da se vrati obitelji. Na putu se sprijateljila s jednom Ruskinjom i počela putovati po svijetu. Posjetila je Egipat, Grčku i zapadnu Europu. Shvatila je da je s udajom dobila novi status i neovisnost, budući da su neudane žene njezine društvene klase živjele pod strogim nadzorom guvernanti.
Kroz cijelu knjigu pojavljuju se kratki opisi njezinih pustolovina i nevolja. Navodi se da je bila ranjena u Krimskom ratu te da je tijekom života mnogo puta bila vrlo bolesna i blizu smrti.
Cranston izvještava o brojnim putovanjima koja je Blavatska poduzela u svojim dvadesetim i tridesetim godinama: posjetila je Sjedinjene Američke Države, Kanadu, Južnu Ameriku, Tibet, Ladakh, Burmu, Burmu, Javu i Europu, gdje je neko vrijeme živjela u Francuskoj i Njemačkoj, da bi se potom vratila u Rusiju.
Blavatska se prvi puta sa svojim duhovnim učiteljem, majstorom Moryom, nakratko srela na svoj dvadeseti rođendan u Londonu. Tada ga je prepoznala budući da joj se prije toga bio pojavio u snovima. Sylvia Cranston nam na uređen način predstavlja događaje i povezuje njezine kasnije boravke u Indiji, Tibetu i Kašmiru, gdje je neko vrijeme živjela zajedno s mahatmom Khoot Hoomijem (KH) i srela svojega majstora, Moryu, koji nije živio tamo, nego je stalno putovao. Kako je Blavatska objasnila, oba su učitelja samo rijetko izlazili u svijet, međutim svoj su oblik mogli su projicirati kamo god su željeli.
"Prebivalište majstora Khoot Hoomija bila je velika drvena kuća izgrađena u kineskom stilu, slična pagodi; nalazila se između jezera i prelijepe planine", napisala je Blavatska u pismu. Kada je boravila tamo, većinu je vremena posvećivala učenju engleskog te senzara, "tajanstvenog jezika" posvećenih učenika cijelog svijeta. Blavatska, koje je odlično govorila francuski, govorni je engleski naučila tek u ograničenoj mjeri, međutim on je unatoč tome postao jezik njezina životnog djela – njime je izražavala suptilnu ezoteričnu filozofiju i metafiziku.
Njezino poznavanje Tbetanskog budizma bilo je veće od znanja koje je bilo dostupno javnosti ili zapadnim proučavateljima, a poznavala je i običaje ezoteričnog budizma. To je znanje potvrdio dr. D. T. Suzuki koji je u sljedećem stoljeću donesao zen budizam na Zapad i koji je rekao da je "Madame Blavatska nedvojbeno bila na neki način upućena u dublji aspekt učenja mahajane". U svojim tridesetima Blavatska je nakon psihičke i fizičke krize zadobila potpun nadzor nad svojim okultnim moćima. U mladosti su se u njezinoj blizini događale "čudesne pojave", često same od sebe, i njezina se obitelj već bila navikla na te neobične "zvekete" odnosno glasne zvukove, neobjašnjiva pomicanja pokućstva i stvari kroz zidove, na zatvorena pisma koja je mogla točno pročitati do zadnjeg slova, i tako dalje. Čitanje nečiji misli, objasnila je, uvijek je radila pri punoj svijesti, i to jednostavno tako da ih promatra dok izviru iz njihovih glava ljudi, u spirali svjetlećeg dima ili u obliku blistave tvari koja se u različitim oblicima i slikama oblikovala oko njih.
U zadnja dva desetljeća života, u svojim četrdesetima i pedesetima, Blavatska je završila svoje javno djelovanje: predvodila je osnutak Teozofskog društva u SAD-u, Indiji i Engleskoj; pokrenula objavljivanje dvaju časopisa, The Theosophist (Teozof) i Lucifer; te napisala svoje najvažnije knjige, Isis Unveiled (Razotkrivena Izida) i The Secret Doctrine (Tajni nauk).
1873. godine je po uputi svojeg Majstora otišla u New York, četiri godine ostala u Sjedinjenim Državama te dobila američko državljanstvo. Tamo je s pukovnikom Henryjem Steelom Olcottom, Williamom Q. Judgeom i drugima osnovala Teozofsko društvo koje je imalo sljedeće ciljeve:
1. Stvaranje jezgre za univerzalno bratstvo cijelog čovječanstva, bez obzira na rasu, vjeroispovijest, spol, kastu ili boju kože; 2. proučavanje starih i suvremenih religija, filozofija i znanosti, te demonstracija važnosti tog studija; 3. istraživanje neobjašnjenih prirodnih zakona i psihičkih moći koje su skrivene u čovjeku.
Procvat spiritualizma
Blavatska je u New York stigla kada je spiritualizam bio u najvećem procvatu. U početku se javno zauzela za nj, svjedočila o različitim "duhovnim oblicima" i zadobivala veliku pozornost javnosti. Potvrdila je da se u nekim slučajevima radi o "istinski čudesnim pojavama višeg reda, u kojima se otkrivaju neosporna inteligencija i znanje." Međutim, odbacila je većinu medijumstva, na primjer materijalizaciju mrtvih, te tvrdila da zapravo misli ljudi koji sjede oko stola privlače k mediju raspadajuće astralne ostatke umrlih koje je duša odbacila. Tvrdila je da su pojave kao što su zvonjava zvončića, čitanje misli, kuckanja, materijalizacije i levitacije ostvarljive uz pomoć volje i bez pomoći bilo kakvih duhova.
Blavatska je svoj životni rad opisala kao "nezahvalan zadatak da uvjeri ljude o činjenici drugih razina postojanja." Mnogima koji su je posjećivali pružala je dokaz za to demonstrirajući im vlastiti nadzor nad prirodnim silama. Međutim, mnogi njezini posjetitelji koji nisu bili spremni shvatiti okultnu znanost vidjeli su samo ono površinsko, ono što je privlačilo pozornost, ali i pogrešna tumačenja. Blavatska je smatrala da je njezina "najsvetija dužnost otkriti što je spiritualizam uistinu, te objasniti što on nije." Međutim, kada je počela pisati o opasnostima medijumstva, jedan je spiritualistički časopis pokrenuo protiv nje klevetničku osvetničku kampanju koja je potrajala više godina.
Godine 1888., tri godine prije svoje smrti, Blavatska je u časopisu Lucifer zaključila da su okultne pojave i manifestacije bile pogrešno shvaćene i pogrešno interpretirane kako u pogledu njihova karaktera, tako i u pogledu njihove svrhe. Nadala se da će u najboljem slučaju inteligentni ljudi, zajedno sa znanstvenicima, nakon što se osvjedoče fizičkim učincima proizvedenima isključivo pomoću njezine volje, prepoznati postojanje novoga i izuzetno zanimljivog područja istraživanja. Pa ipak, okultni fenomeni ostali su u području čuda i vradžbina, umjesto da ih se razmatra kao "znanstvene činjenice", kako se Blavatska nadala.
Unatoč svemu, Blavatska je za vrijeme svog boravka u Sjedinjenim Državama k teozofskom pokretu privukla ljude kao što je bio Thomas Edison, a u Indiji je njezin rad vratio njihovim tradicionalnim učenjima ličnosti kao što su bili Gandhi i Nehru. U vrijeme kada je indijska elita studirala na engleskim sveučilištima i često nijekala svoje tisućljetne tradicije, kontakt s HPB inspirirao ih je da po prvi puta počnu proučavati djela kao što je Bhagavad Gita.
U zadnjem desetljeću života Blavatska se sve više udaljavala od svijeta i posvećivala pisanju i poučavanju, a istovremeno se borila sa slabim zdravljem. OTKRIVENA IZIDA, njezino prvo veće djelo, koje je 1877. godine objavila u dvije knjige, bavi se temeljnim idejama istočne filozofije. Djelo je imalo takav uspjeh da je za manje od deset dana prodano tisuću primjeraka. Blavatska ga je napisala u Sjedinjenim Državama, kada je stanovala kod profesora Corsona na Sveučilištu Cornell koji je o tome napisao:
"Imala je duboko Znanje o svemu, a njezin način rada bio je vrlo neobičan. Pisala bi u krevetu, od devet sati pa na dalje, pušeći cigaretu za cigaretom i doslovno citirajući odlomke iz desetaka knjiga za koje sam sasvim siguran da ih tada još nije bilo u Americi. S lakoćom je prevodila s više jezika i povremeno me pozivala da joj kažem kako da na književni engleski prevede neki drevni izraz." Tada još nije bila ovladala tečnošću književnog izričaja kojim se odlikuje djelo TAJNA DOKTRINA. Prema pričanju drugih, Blavatska je koristila knjige kada god su joj bile dostupne, a kada to nije bio slučaj, "izvukla bi ih iz astralne svjetlosti, dobila od svojih Učitelja, ili pak došla do njih koristeći osjetila svoje duše."
Godine 1987. centar TEOZOFSKOG DRUŠTVA postao je London i Blavatska je nastavila raditi nesmiljenim tempom. Djelo The Secret Doctrine: The Synthesis of Science, Religion and Philosophy (TAJNA DOKTRINA: Sinteza znanosti, religije i filozofije) objavljeno je u dva dijela 1988. godine. Prvi dio, Kozmogeneza, opisuje kako nastaju i ponovno se rađaju svjetovi i kako je tekao evolucijski put našeg planeta i njegovih kraljevstava sve do trenutka kada se razvio ljudski oblik. Drugi dio, Antropogeneza, opisuje nastajanje ljudskog uma do kojega dolazi inkarnacijom ljudskih duša iz prijašnjih svjetova, evoluciju ranih rasa i budući razvoj predviđen za te rase.
Blavatska je potom ustanovila Ezoteričku školu i objavila djela The Key to Theosophy (KLJUČ TEOZOFIJE) i The Voice of Silence (GLAS TIŠINE). Umrla je 1891. godine u Londonu nakon što je postala vrlo slaba i često više nije mogla hodati.
Nakon njezine smrti, londonski je časopis Review of Reviews napisao: "Ono što je Madame Blavatska napravila neizmjerno je važnije od pukog pomicanja šalica. Omogućila je najkultiviranijim i najskeptičnijim muškarcima i ženama ove generacije da vjeruju ... ne samo da nevidljivi svijet koji nas okružuje sadrži inteligencije koje su neizmjerno superiornije od našeg poznavanja istine, nego i da čovjek može stupiti u vezu s tim skrivenim i tihim promatračima, te da ga oni mogu naučiti božanskim tajnama vremena i vječnosti."
Cranstonova dokumentira učinak koji je djelo TAJNA DOKTRINA u prošlom stoljeću imalo na području znanosti, književnosti i umjetnosti. Blavatska je bila prva koja je agresivno osporavala sve prihvaćenju Darwinovu teoriju jer je ona zanemarivala mentalni, kreativni i duhovni život ljudske vrste. Cranstonova demonstrira kako je djelo Helene Blavatske pretkazalo razvoj znanosti u dvadesetom stoljeću: od svjetleće materije, beskonačne djeljivosti i neprestanog gibanja atoma, pa do koncepcije da su materija i energija izmjenjivi. Poznato je da je Einstein na svojem pisaćem stolu imao primjerak Tajnog nauka.
Među onima na koje je utjecao rad Helene Blavatske su i umjetnici kao na primjer W. B. Yeats, James Joyce, D. H. Lawrence, T. S. Eliot, Thornton Wilder, L. Frank Baum, Vasilij Kandinski, Piet Mondrian, Paul Klee, Paul Gauguin, Gustav Mahler, Jan Sibelius i Aleksander Skrjabin.
Knjiga Sylvije Cranston svjedočenje je o veličini i utjecaju Helene Petrovne Blavatske. Njezin živopisan život izazvao je kako tradicionalne društvene običaje tako i okoštale intelektualne predrasude njezina vremena.
Nakon Helenine smrti, na njezinom su pisaćem stolu pronađene sljedeće riječi:
"Postoji PUT, strm i trnovit, ispunjen svakojakim opasnostima - no ipak put; I ON VODI U SRCE UNIVERZUMA. Mogu vam reći kako da pronađete One koji će vam pokazati tajni prolaz koji vodi samo u Unutrašnjost ... One koji stignu do cilja čeka neopisiva nagrada: moć da se blagoslovi i spasi čovječanstvo. Za one koji padnu, tu su još i drugi životi u kojima mogu doći do uspjeha." http://paganizam.6.forumer.com/viewtopic.php?t=42
.
Poslednji put izmenio Vesna dana 26 Mar, 2010 00:37 am, izmenio ukupno 3 puta |
|
Nazad na vrh » |
|
|
Vesna Glavni urednik
Pridružio: 08 Jan 2008 Poruke: 4177 Lokacija: Beograd |
Poslao: 28 Okt, 2008 01:34 am Naslov: |
|
|
... DUHOVNI UČITELJI
RUDOLF ŠTAJNER
Kratka biografija
Rudolf Steiner, 25. februar 1861. – 30. mart 1925), rođen u Donjem Kraljevcu, Hrvatska, poznat kao filozof, predavač, umetnik, dramaturg, mislilac, i ezoterist. Osnivač Antropozofskog Društva ubrzo nakon raskida sa Teozofskim Društvom.
ANTROPOZOFIJA bi se mogla okarakterisati kao učenje koje je nastalo iz TEOZOFIJE ali koje je za razliku od teozofa stavlja Isusa Hrista kao centralnu figuru u procesu dosezanja oslobođenja, spoznaje i jednistava sa Univerzalnim Duhom. Štajner je smatrao da Ahriman (personifikacija zla) će biti otelotvorena u SAD-u.
Štajner je zastupao oblik etičkog individualizma, kome je kasnije dodao jednu eksplicitniju crtu spiritualnog. On je izveo svoju epistemologiju iz pogleda Johana Volfganaga Getea na svet, gde je mišljelje predstavlja organ percepcije. I kao što oko percipira boje tako mišnjelje percipira IDEJE. Rudolfa Štajnera su dovodili u vezu sa okultom ložom O.T.O. i austrijskim okultistom Teodor Rojsom (Theodor Rheuss) kao i engleskim okultistom Alister Kroulijem (Aleister Crowley), no po istraživanju Petera Keniga (Peter Rober Koenig), specijaliste za O.T.O. fenomen, takva veza nije nikad ni postojala.
Takođe je poznato da je Štajner teoriju Sigmunda Frojda - o libidu kao pokretaču dubljih psiholoških procesa kod čoveka smatrao SMEŠNOM I NETAČNOM. On je isticao da ponašanje čoveka nije uslovljeno nikakvim nesvenim procesima, niti libidom već Spiritualnim bićem. Štajner je do poslednjeg dana svog života tvrdio da je čovek prvenstveno duhovno biće i da duhovni svet jeste za njega opipnjiv isto kao i sto isped njega na kome piše. Štajner je tvrdio da čovek uz pomoć razvoja unutarnjeg spiritualnog bića ima mogućnost da zaviri iza vela onostvarnog. Na taj način može čitati zapise sa Akaše tj. Kosmičkog Kolektivnog pamćenja.
CiklusIma predavanja Rudolf Štajner daje pregled određenih povijesnih zbivanja s aspekta razvoja ljudske svijesti. To nam otvara mogućnost da u novom svjetlu sagledamo uloge nekih, nama već otprije poznatih velikana iz prošlosti. Suvremena znanost na povijest gleda samo kao na slijed događanja u fizičkom svijetu. Pritom gotovo zanemaruje najvažniju činjenicu, a ta je da su sva događanja odraz čovjekova pravog BIĆA, njegove duše i njegova duha. Ona su posljedica čovjekovih djela ili propusta, plod čovjekovih misli, osjećanja i manifestacija njegove volje. Jer, iza svakog događaja u fizičkom svijetu stoji čovjek koji ih inicira, provodeći u djelo ideje u skladu sa svojim, vlastitim stupnjem svijesti, stupnjem svijesti svoje sredine i napokon u skladu sa stupnjem svijesti cijeloga čovječanstva, a sve u funkciji njegova općeg napretka. Čovjekovo djelovanje nije samo reakcija na vanjske poticaje. Kad bi se sve moglo objasniti uzročno-posljedičnim vezama između događaja u fizičkom svijetu, u ljudski život ne bi ulazilo ništa novo, ne bi bilo razvoja, a čovječanstvo bi danas bilo kao u svojim prapočecima. Sve novosti, međutim, koje čovjek unosi u razvoj, dolaze iz područja koja se nalaze iznad osjetilnog svijeta. Sve što pokreće razvoj čovječanstva potječe od ideja koje čovjek crpi iz svoje duše i iz svojega duha.
Zato ni povijesna zbivanja ne mogu biti samo puki slijed fizičkih događanja već su izraz određenog stupnja ljudske svijesti, primjerenog određenom povijesnom razdoblju. Proučavajući povijest možemo uočiti da djela, koja je čovjek u skladu sa svojim duševnim ustrojem bio sposoban učiniti u jednome povijesnom razdoblju, ne bi mogla biti izvršena u neko drugo vrijeme, kad su njegovo stanje svijesti, njegov način razmišljanja i osjećanja bili sasvim drukčiji. Zato često s osudom gledamo na pojedina povijesna zbivanja, primjerice na krstaške ratove vođene u ime Hrista, na progone Katara, na progone vještica u srednjem vijeku ili na način kako su se Spartanci odnosili prema svojoj djeci. Uzmemo li, međutim, u obzir stanje svijesti sudionika u navedenim događajima, moći ćemo lakše shvatiti da su činili upravo ono što je bilo primjereno tadašnjem stupnju SVESTI, načinu razmišljanja i osjećanja njihove sredine.
U spomenutim slučajevima nije bila riječ o ekscesnim niti marginalnim grupama, već o grupama ljudi koje su u djelo provodile stajališta većine što su u određeno doba bila opće prihvaćena unutar pojedine životne zajednice. Promotrimo li samo posljednjih pedesetak godina razvoja čovječanstva, pri čemu nam pomažu djela suvremene kulture (književnost, filmski zapisi, nosači zvuka, likovna umjetnost), lako ćemo uočiti kako se suvremeni čovjek u velike razlikuje od svojih vršnjaka koji su živjeli sredinom 20. stoljeća. Današnjem vremenu primjereni su sasvim drukčiji sustavi vrijednosti u vezi samoga fizičkog izgleda pojedinca, načina odijevanja, načina ophođenja s ljudima, odnosa unutar obitelji itd. Sve te promjene dogodile su se upravo zbog promjena u stupnju svijesti svakoga pojedinog čovjeka te čovječanstva u cjelini . Mnogo toga što je prije pedesetak godina bilo nemoralno i društveno neprihvatljivo, danas predstavlja opće prihvaćeni obrazac ponašanja. S jedne strane, naša današnja, visoko razvijena kultura i civilizacija suvremenom čovjeku omogućuju da razvija svoj intelekt i stječe naobrazbu i mimo uobičajenih formalnih obrazovnih institucija, tako da se danas stupanj kulture i naobrazbe pojedinca više ne može procjenjivati prema institucionaliziranim kriterijima. S druge se strane čovjekova svijest razvija prema sve većoj individualizaciji i osvještavanju vlastitoga Ja. Stoga je današnji čovjek više nego ikada prije spreman sam istražiti i promisliti o prošlim vremenima, događajima i osobama, koristeći se vlastitim potencijalima, često dovodeći u pitanje ono što je donedavno bilo općeprihvaćeno.
Ova su predavanja doprinos rasvjetljavanju povijesti i povijesnih događaja s aspekta razvoja ljudske svijesti. Polazeći od činjenice da čovjek svojim djelovanjem tijekom povijesti, koje je proizlazilo iz njegova duševnog ustroja, a donekle je također bilo odgovor na vanjske poticaje, nije mijenjao samo fizički svijet nego je taj fizički svijet povratno djelovao i na njegov razvoj kao ljudskog bića, Rudolf Steiner je u ovim predavanjima pokušao rasvijetliti ulogu pojedinih vodećih osobnosti koje su svojim djelima utjecale na to da se današnji čovjek razvije do sadašnjeg stupnja i stvori civilizaciju kakvu danas imamo.
Prema Rudolfu Štajneru, postojalo je šest značajnih individualnosti koje su u fizički svijet unijele impulse koji su jedan za drugim omogućili čovječanstvu da ide putem razvoja. Sav je razvoj podijelio na nekoliko kulturnih EPOHA u kojima je pojedini narod s određenom vodećom osobnosti na pojedinome geografskom području bio nositelj razvoja ljudske svijesti. No, taj utjecaj nije bio ograničen samo na stanovnike određenog područja ili pojedinu etničku skupinu, već se prenio na čitavo čovječanstvo koje je time dobilo novi, snažan poticaj za daljnji napredak. Tako, prema Štajneru, naša peta post-atlantska kulturna epoha započinje staroindijskom kulturom u kojoj je čovjek još usko povezan s duhovnim svijetom iz kojeg se tek počinje spuštati u fizički svijet prema sve većem skrutnjavanju. Unutar nje je čovjekova komunikacija s duhovnim svijetom živa i stvarna. U tom su razdoblju ljudi duhovni svijet doživljavali kao stvarnost, dok je fizički svijet za njih bio tek obmana, “maya”. I konstitucija čovjekova fizičkog tijela omogućavala mu je da u duhovnom svijetu, u su-odnosu s duhovnim bićima, živi kao u zbilji.
To možemo potkrijepiti poznatim slikovnim prikazima eteričnih ljudskih tijela, vrlo nježnih, s neizraženom muskulaturom koju je čovjek izgradio tek postupnim uranjanjem u fizički svijet. Indijska kultura ostavila je čovječanstvu u naslijeđe YOGU kao obuhvatnu disciplinu s gradacijama od hatha-yoge pa do raja-yoge. Asane hatha-yoge usmjeravaju čovjeka da se, razvijajući fizičko, odnosno etersko tijelo bolje poveže s fizičkim svijetom, dok mu se pomoću pranayama i brojnih tehnika, koje su poznavali samo posvećenici i koje su se čuvale u tajnosti, omogućuje da potpuno ne izgubi komunikaciju s duhovnim svijetom iz kojega je dobivao impulse za daljnji razvoj. Najviša yoga, raja-yoga nije ništa drugo nego suvremeni put inicijacije primjeren današnjem čovjeku koji, odvajajući se od duhovnog svijeta, razvija intelekt te iz potpune slobode, vlastitom odlukom, kreće prema duhovnom svijetu.
Zaratustra djeluje na sasvim drukčijem području, medu ljudima kojima duhovni svijet nije tako blizak kao Indijcima i upućuje svoje sljedbenike kako da obrate pozornosti na fizičke stvari te da iza vela fizičkoga svijeta pokušaju dokučiti njegov duhovni pandan. Zatim dolazi Hermes ili Toth kao posrednik između neba i zemlje, koji u doba kada Ovdje treba napomenuti da se yoga često neopravdano, a zbog nedovoljne upućenosti, u današnjemu suvremenom svijetu degradira u nešto što pripada prošlosti. Analogno tomu mogli bismo to isto reći za matematiku i njezine osnovne računske operacije; naime, da je njihovo poznavanje u današnje vrijeme, kad posjedujemo strojeve koji računaju umjesto nas, nešto sasvim pašè i da je matematika nešto što pripada prošlosti. A savršeni sustav yoge mogli bismo nazvati matematikom za komunikaciju s duhovnim svijetom. Nastao na samom početku razvoja čovječanstva, sadrži do u pojedinosti razrađene sve aspekte ljudske svijesti: od najniže hatha-yoge s uputama za početni razvoj čovjeka, koji se sastojao od odvajanja od duhovnog svijeta i spuštanja u fizički svijet, pa do najviše raja-joge (kraljevske yoge) kojom čovjek preko intelekta svojom slobodnom voljom kreće putem duhovnog svijeta. Između tih dviju krajnosti nalazi se niz disciplina koje su bile namijenjene određenim pojedincima kako bi ih primjenjivali u svrhu razvoja čovječanstva. Da bi netko mogao donositi prosudbe o bilo kojem ezoteričkom području ili o bilo kojem području uopće, trebao bi, prije svega, dobro poznavati problematiku, jer egipatska kultura je bila nositelj razvoja čovječanstva I ona poučava kako se, poznavajući duhovne zakonitosti pomoću astrologije i astronomije, može uspješno djelovati u fizičkom svijetu. Slijedi Buddha koji čovječanstvu onemoćalom od patnje i boli što mu ih donosi život u fizičkom svijetu lišenom duha, vlastitim primjerom daje impuls za pročišćenjem duše, astralnog tijela, kako bi tako pročišćen čovjek ponovno mogao u sebe primiti duh, jer mu tek osvješteni duhovni život omogućuje da se izbavi od patnje svojstvene fizičkom svijetu.
Potom, u doba dominacije hebrejske kulture, dolazi Mojsije kao nositelj razuma ili intelekta, navodeći ljude da pomoću mišljenja donose odluke koje ih vode razvoju. Slijedi prorok Ilija koji u godinama najveće patnje zbog gladi, kad ljudi osjećaju da ih je Bog napustio, donosi vjeru u nevidljivoga Boga i uspijeva dokazati postojanje njegove moći. Sve su te znamenite osobnosti, zajedno sa svojim impulsima, omogućile da čovjek razvije svoje fizičko tijelo, u praksi primijeni duhovne zakonitosti, pročisti svoju dušu, koristi se svojim razumom te stekne vjeru kako bi mogao u sebe primiti Krista kao nositelja Ja svijesti. Smisao ovakvih razmatranja najbolje je izrazio sam Rudolf Steiner riječima: "vidimo da se impulsi i uzroci koji djeluju na ljudske događaje nikako ne iscrpljuju u onomu što se vanjski pokazuje i što je vanjska povijest sposobna uvažiti, nego da su najvažnija zbivanja unutar ljudskih događanja ona koja se ostvaruju u ljudskim dušama i koja iz ljudskih duša djeluju u vanjski svijet, prelaze u druge ljude i u njima nastavljaju svoje djelovanje." Ova teorija, prema kojoj su povijesni događaji posljedica napretka ljudske svijesti, iako dolazi s početka 20. stoljeća, baca novo svjetlo na shvaćanje razvoja čovječanstva te nas potiče da promislimo o nečemu bitnom, do sada zanemarenom, a to je činjenica da povijest stvaraju ljudi, ali ne samo kao fizičke osobe nego ljudska bića kao nositelji duše I duha. Jer, svaki čin ili propust svakoga pojedinog čovjeka ne može se tumačiti samo kao logičan odgovor na vanjske poticaje nego je on posljedica izražavanja volje pojedinca u skladu s njegovim duševnim ustrojem i njegovom duhovnošću, manifestacija njegova razuma, njegovih osjećaja i njegove svijesti.
www.joschua.rs.ba _________________ Jednom se živi, ali večno...
Poslednji izmenio Vesna dana 15 Jun, 2009 16:22 pm, izmenjeno ukupno 1 puta |
|
Nazad na vrh » |
|
|
jadranka Iskušenik
Pridružio: 21 Jul 2008 Poruke: 82 |
Poslao: 07 Dec, 2008 11:39 am Naslov: |
|
|
.. DUHOVNI UČITELJI
SRI SRI RAVI SHANKAR
Sri Sri Ravi Shankar, osnivač organizacije The Art of Living Foundation, jedan je od najistaknutijih humanista i filozofa današnjice. Rođen je 1956 u Bangalore-u, u južnoj Indiji. Sa 17 godina diplomirao je na Visokoj školi za vedske znanosti te na St' Joseph Colledge u Bangalore-u fiziku i prirodne znanosti. Područja njegovog djelovanja su: oživljavanje i razvoj ljudskih vrijednosti, smanjenje stresa i povećanje kvalitete življenja, nenasilno riješavanje sukoba, razvoj zajednice i društva u cjelini, znanost o dahu, znanost o meditaciji, vedske znanosti i filozofija.
U posljednjih 25 godina Sri Sri Ravi Shankar putuje diljem cijelog svijeta i godišnje posjeti 50-ak zemalja potičući toleranciju, međureligijski i interkulturalni dijalog i razumijevanje. Sudionik je i govornik na brojnim skupovima, primjerice Svjetskom ekonomskom forumu u Davos-u, Međunarodnoj konferenciji o religijama u Kyotou, UN-ovom milenijskom svjetskom summit-u. Također je kao počasni govornik sudjelovao na svečanom obilježavanju 50. obljetnice Organizacije Ujedinjenih Naroda. Autor je 16 knjiga, brojnih novinskih članaka te niza predavanja iz vedske znanosti i filozofije.
Sri Sri Ravi Shankar nadahnuo je rad mnogih obrazovnih i dobrotvornih organizacija širom svijeta. Osnivač je Art of Living Foundation (AOLF, 1982.) i International Association for Human values (IAHV, 1997.), organizacija čije je djelovanje usmjereno oživljavanju ljudskih vrijednosti u društvu kroz humanitarne i edukativne programe. IAHV provodi niz humanitarnih projekata kao pomoć nakon prirodnih katastrofa ili društvenih kriza u Iraku, Afganistanu, Indiji, Bosni, New Yorku, Madridu i dr. Različiti programi AOLF i IAHV do sada su pružili pomoć više od 20 miliona ljudi širom svijeta. Također je osnivač Instituta za vedske znanosti, Studija za novinarstvo i rad u medijima, te niza škola u ruralnim područjima Indije u kojima je, za više od 3000 djece, osigurano besplatno obrazovanje, zdravstvena njega i prehrana.
Nesebični humanistički rad Sri Sri Ravi Shankar-a, kao i brojnih volontera okupljenih u Art of Living Fondation diljem svijeta, omogućio je da ga kao dragog gosta prepoznaju i prime brojni svjetski državnici – između ostalih američki predsjednik g. Georg Bush, njemački kancelar g. Gerhard Schröder, bivši izraelski premijer g. Shimona Perez, bivši premijer Norveške g.Thorbjorn Jagland, indijski predsjednik Abdul Kalam, bivši indijski predsjednikindijski premijer g. Atal Bihari Vajpayee, podpredsjednik Indije g. Bhairon Singh Shekhavat, zatim g.James D. Wolfensohn, World Bank President, US senator g.Paul Strauss i mnogi drugi. Dobitnik je brojnih nagrada i priznanja indijske vlade, indijskog predsjednika, te niza gradova u SAD-u kao što su Chicago, Atlanta, Austin i Washington DC. Već nekoliko godina za redom kandidat je za Nobelovu nagradu za mir.
http://www.artofliving.hr/
. _________________ Zivot je sada i ovde |
|
Nazad na vrh » |
|
|
Drexel
Pridružio: 19 Apr 2009 Poruke: 398 |
Poslao: 24 Maj, 2009 01:41 am Naslov: |
|
|
.
Рођење Господа и Спаса нашег Исуса Христа
"А кад се наврши време, посла Бог Сина својега јединороднога да спасе род људски". У то време изиђе заповест римског императора Августа, да се попише сав народ у римској Царевини. Сходно тој заповести требао је свако да оде у свој град и тамо се упише. Зато Јосиф Праведни дође с Пресветом Девом у Витлејем, град Давидов, јер су обоје били од царског Давидовог колена. Како се у тај мали град слеже много народа, Јосиф и Марија нису могли да нађу преноћиште ни у једној кући, због чега су се склонили у једну пећину, где су пастири своје овце чували. У тој пећини роди Пресвета Дева Спаситеља света, Господа нашег Исуса Христа. Роди Га без бола, као што Га је и зачела без греха, од Духа Светога, а не од човека. Она Га сама пови у ланене пелене, поклони Му се као Богу и положи Га у јасле. Потом је пришао и праведни Јосиф. И он Му се поклони као божанском плоду девичанске утробе. Дођоше и пастири из поља, упућени од ангела Божјег, и поклонише Му се као Месији и Спаситељу. И чуше пастири мноштво ангела Божјих како певају: "Слава на висини Богу и на земљи мир, међу људима добра воља". За њима стигоше и три мудраца с Истока, вођени чудесном звездом. Они новорођеном Спаситељу дароваше: злато, тамјан и измирну. Поклонише Му се као Цару над царевима.. Тако дође на овај свет Онај, чији долазак би проречен од пророка. Родио се онако како је било и пророковано: од Пречисте Деве, у граду Витлејему, по телу од колена Давидова, у време када више није било у Јерусалиму цара који је био потомак Јуде, него цароваше туђин Ирод. После многих Својих праобраза и наговештења, изасланика и весника, пророка и праведника, мудраца и царева, најзад се јави Господар света и Цар над царевима, да изврши дело спасења људског, које нису могле да изврше Његове слуге. Када је људски род, у свом овоземаљском ходу, зашао у таму, у мрак где се није знало ко је ко и у коме човек у човеку није брата видео, тада је Творац неба и земље, из своје превелике љубави, послао Архангела Гаврила у град Назарет да најчистијој и најдостојнијој девојци Марији, а преко ње и целом човечанству, објави радосну и благу вест избављења и спасења. „Радуј се, благодатна, Господ је с тобом!" гласио је поздрав којим се отворила драма новог стварања и новог почетка. Видевши њену збуњеност, Архангел јој је рекао: „ Не бој се Марија јер си нашла благодат у Бога. И ево зачећеш и родићеш сина и даћеш му име Исус."„ Како ће то бити, када ја не знам за мужа?" Пита она у својој детињој чедности и чистоти. Архангел јој тада, и свима нама, открива „велику тајну побожности" и одговара: „ Дух свети доћи ће на тебе и сила Вишњега осениће те; зато и оно што ће се родити биће свето и назваће се Син Божји". Чувши ово, Пречиста, смерно одговара: „Ево слушкиње Господње; нека ми буде по речи твојој". Она, дакле, није рекла ево слушкиње твоје, Архангеле, већ; ево слушкиње Господње, јер зна да је он само весник воље Божије, слуга Бога живога, Бога коме је и она својим животом, и целим својим бићем, изражавала своју послушност, у најпотпунијој смирености. Пошто ова благовест није само била реч, већ, као и свака Божија реч, Божије дело, Приснодјева Марија је, након девет месеци, као најчистији извор, у коме се Бог огледао, родила сина, свога Првенца, Богомладенца Христа, Бесмртно сунце и Источника нашег Спасења. То радосно виђење ми и данас прослављамо, али не само као историјски догађај већ, пре свега, и изнад свега, као рођење Бога у нама, у нашим срцима. Славимо, дакле, вечног Бога, који се рађа у времену. Онога који се оваплотио у људско тело и дошао да уништи царство смрти да би нас од ње избавио, показао пут спасења и коначно привео Богу. Окренимо лице ка Богомладенцу Христу и одлучно пођимо ка „Гори Таворској", Гори нашег Преображења и Спасења. Непрестано се отварајмо љубављу према Богу и ближњима, правећи и припремајући колевку за Богомладенца Христа, који се ради свих, а не само ради нас, родио, страдао, на крсту распет, погребен био и Васкрсао. Знајмо да се без љубави према Богу у нама, не може родити ни љубав према ближњима, љубав којом нас је Господ волео и којом нас још увек воли. Само тако поступајући, доживећо радост овог великог празника, празника анђела и људи, неба и земље и тако осветљени и просветљени, моћи једни другима, посведочити истину Богорођења. Рођењем Твојим, Христе Боже наш, засија свету светлост разума, у којој, они који се звездама клањаху, од звезде научени беху да се поклоне Теби - Сунцу Правде, и да познају Тебе са висине Истока; Господе, слава Ти! Мир Божији - Христос се роди!
Извор: www.spc.rs
Golgota
Kapela groba Gospodnjeg
Mermerni kamen sa originalnog groba
Mesto miropomazanja
.
Poslednji put izmenio Drexel dana 09 Avg, 2009 23:33 pm, izmenio ukupno 4 puta |
|
Nazad na vrh » |
|
|
drugar Hodočasnik
Pridružio: 22 Avg 2008 Poruke: 799 Lokacija: Kroz Stub Energija |
Poslao: 24 Maj, 2009 03:28 am Naslov: Dr sci. Ljubiša Stojanović |
|
|
Dr sci. Ljubiša Stojanović
Dr Ljubiša Stojanović (1935) je učitelj Svetih znanja koja već 15 godina prenosi na svom seminaru "Put ka prosvetljenju" koji se jednom mesečno održava u Novom Sadu, Subotici i Beogradu.
Sveta znanja se ne mogu dostići uobičajenim ljudskim načinima istraživanja, jer se ona nalaze sa one strane granice kroz koju materijalni naučni uređaji ne mogu proći. Tako se ova znanja mogu dobiti jedino duhovnim putem. U stanju duboke meditacije dr Stojanović dobija saznanja od duhovnih energija kosmosa.
Sa prvom duhovnom energijom je ostvario kontakt 1991. godine. Istraživajući u oblasti isceljenja i tragajući za rešenjima zdravstvenih teškoća svojih pacijenata, uz pomoć jednog saradnika izvanrednih ekstrasenzornih sposobnosti, uspostavlja komunikaciju sa prvom, čoveku najbližom, duhovnom energijom koju nazivaju Svetleće telo, a zatim i sa jednom razvijenijom energijom koju naziva Energetski oblak. Ohrabren rezultatima u svojoj ordinaciji, utiscima polaznika kursa, ali i skenerskim snimkom rada svojih moždanih talasa u dubokoj meditaciji i drugim naučnim proverama otklanja sumnje u istinitost saznanja koja je dobijao. Svoj pionirski rad nastavlja stvarajući niz proizvoda, nosača energija programiranih za pomoć ljudima uglavnom preventivnu i isceljujuće-razvojnu. Vremenom, uspostaviće kontakte sa vrhunskim kosmičkim energijama.
Do ovog povezivanja je došlo zahvaljujući humanom isceljujućem pozivu i ogromnom broju seansi koje je svakodnevno radio (i preko stotinu pacijenata na dan), duhovnom programiranju proizvoda, kao i istraživanju energija nepoznatih nauci, ali i posetama specijalnim energetskim mestima na planeti koja nazivamo " Mesta moći". Sve to i potpuna posvećenost duhovnom pozivu, dovelo je do ubrzanog i snažnog čišćenja i razvoja aure. Uz prirodno lako snalaženje u svetu energija to mu je omogućilo veoma tačan prijem informacija i odličnu saradnju sa duhovnim energijama.
Primljena znanja su se uglavnom odnosila na nastanak i Isceljenje bolesti, ukazujući na energetsku prirodu nastanka bolesti i njeno uklanjanje putem čišćenja ljudske aure uz pomoć duhovnih energija. Kasnije, dobija znanja o kosmosu kao prvenstveno energetskoj tvorevini i čovekovoj ulozi i mestu u takvom kosmosu, detaljna znanja o građi i načinu rada ljudske aure i na kraju znanja o nastanku naše Zemlje, nastanku i budućnosti čoveka. Na žalost, najvažnija su saznanja o lošem stanju aure Zemlje i opasnosti koja nam preti ukoliko se čovečanstvo hitno ne okrene pravilnom načinu razmišljanja i duhovnom razvoju kao jedinom načinu da, uz pomoć superinteligentnih energija kosmosa, rešimo sva suštinska pitanja.
Ovaj dvadesetogodišnji rad je omogućio izvanredan duhovni razvoj i postizanje stanja svesti poznatog kao Prosvetljenje, ogromnu podršku duhovnih energija pa i samog Stvaraoca. Sva primljena znanja u ovim svakodnevnim kontaktima je objavio u knjigama "Isceljenje" (1995), "Mesta moći" (1998), "Sveta znanja" (2000), "Čvorovanje" (pisana sa Slobodanom Neninom, 2001), "Razgovori sa Teslom" (2002), "Znanja iz onostranog" (2003), " Aura" (2004) i "Čovek – poreklo i budućnost" (2007). Pre toga je napisao knjige " Bioenergija – svet bez bolesti" (zajedno sa bratom Branislavom, 1987), "Bioenergija - tehnike isceljenja čakrama" (1989) i "Zakoni bioenergije" (1991).
Osnivač je Energetske duhovne medicine (EDM), jednog od 18 zvanično priznatih alternativnih načina lečenja kod nas. Na žalost, zbog zakonskih propisa u našoj zemlji, ovom metodom, kao i sa ostalih 17, mogu se baviti samo medicinski radnici. Zbog ovog zakona, osnivaču nije omogućeno da legalno vrši svoju metodu. Tako, dr Stojanović svoju isceljujuću praksu vrši u zemljama članicama Evropske unije, nastupa i izlaže na kongresima i sajmovima, svuda osim u Srbiji. Zbog propisa donetih još pre svrstavanja EDM u dozvoljene tehnike, zatvorio je svoju ordinaciju i okrenuo se širenju Svetih znanja, a fascinantne mogućnosti primene duhovnih energija u isceljenju ljudi, u Srbiji prikazuje samo na seminarima u informativne svrhe radi boljeg razumevanja i prihvatanja Svetih znanja. Čišćenje arterija od sklerotičnih naslaga i uklanjanje kamena iz bubrega su neki od najupečatljivijih i lako proverivih primera uspešnosti EDM. Za sve to vreme, mediji su puni raznih neproverenih alternativaca zbog kojih, dobrim delom, cela oblast komplementarne medicine izaziva negativan stav velikog dela našeg društva, naročito obrazovanog.
Po obrazovanju je diplomirani inženjer elektrotehnike i magistar ekonomije. Još 1992. godine odlikovan je ordenom belgijske vlade za istraživanje u oblasti bioenergije na sajmu Eureka u Briselu. Dobitnik je više zlatnih priznanja na sajmovima alternative u Skoplju i Banja Luci. Zahvaljujući dostignućima u svojoj ordinaciji, a koje su pratili i obradili doktori medicine u više naučno-medicinskih studija, dobio je zvanje doktora i status redovnog člana Ruske akademije energoinformacionih nauka i zvanje specijaliste tradicionalne medicine na Sveruskom naučno-istraživačkom centru tradicionalne medicine, eniom.ru. Neki od njegovih proizvoda su ispitivani na Sveruskom naučno-istraživačkom institutu za složeno izučavanje ljudskih mogućnosti, takođe u Moskvi. Knjiga "Isceljenje" u kojoj su objašnjeni principi Energetske duhovne medicine je objavljena u Rusiji. Redovni je član Naučne i medicinske mreže, Scientific and Medical Network, scimednet.org u Velikoj Britaniji i Međunarodnog društva za izučavanje teško primetnih energija i energetske medicine, International Society for the Study of Subtle Energies and Energy Medicine, issseem.org u SAD.
Sa suprugom i dva sina živi u Novom Sadu. Kao prosvetljena osoba i mudrac na svom seminaru "Put ka prosvetljenju" podučava Kulturi energetskog načina življenja i Ekologiji svesti, Energetskoj duhovnoj medicini i pomaže svim, za ovakav vid razvoja, zainteresovanim ljudima. _________________ Upoznaj samog sebe - Ljubav sva vrata otvara. TOLERANCIJA, TOLERANCIJA, TOLERANCIJA! |
|
Nazad na vrh » |
|
|
vasudeva
Pridružio: 28 Nov 2008 Poruke: 1165 Lokacija: zagreb |
Poslao: 29 Maj, 2009 06:42 am Naslov: |
|
|
Drexel hvala za clanak, a posebno veliko Hvala za doista prekrasne slike! |
|
Nazad na vrh » |
|
|
vasudeva
Pridružio: 28 Nov 2008 Poruke: 1165 Lokacija: zagreb |
Poslao: 29 Maj, 2009 06:48 am Naslov: |
|
|
Drugar, ovo je vrlo ljepi clanak o gosp. dr. sci. Ljubisi Stojanovicu, makar koliko mene pamcenje sluzi jedna tema je posvecena samo njemu, no kako nas ucili : ponavljanje je majka mudrosti, pa doista od Srca pozdravljam napisano. Jos jedanput hvala za Varanasi! |
|
Nazad na vrh » |
|
|
Drexel
Pridružio: 19 Apr 2009 Poruke: 398 |
Poslao: 29 Maj, 2009 22:32 pm Naslov: |
|
|
DUHOVNI UČITELJI
Sri Ramana Maharshi
Na staru 1879. godinu rodio se u selu Madura u Indiji jedan od najveličanstvenijih mistika svih vremena. Sri Ramana Maharshi. Ramana je već kao dijete probudio u sebi metafizičku aspiraciju. Pitanje ,.tko sam ja u stvari" konstantno ga je zaokupljalo. Jednog dana Ramana je proživio veoma neobično iskustvo. Bio je sam u svojoj sobi i bez ikakvog povoda pomislio je da je došao kraj njegovog života.Osjetio je užasan strah, no ipak je smogao hrabrosti da se upita ..što u stvari umire". Predočio si je umiranje svojeg tijela i svoje psihe, no nikako nije mogao prihvatiti da bi to značilo njegov kraj. Sve vrijeme bilo je tu prisutno još nešto, neka njegova istinska priroda koja nije imala nikakve veze sa vanjskim zbivanjima. Bilo je to ono ,Ja" koje je uvijek tražio.
Fasciniran jednostavnošću i uzvišenošću ovog iskustva, poželio je da sav život provede u nastojanjima da što češće direktno doživljava svoju bit i time trajno odstrani uobičajene lažne predstave koje čovjek ima o sebi. Ostvario je svoj naum i krenuo na planinu Arunachala gdje je dugo boravio živeći krajnje skromno. Kao i uvijek, iz njegovog mira su ga otrgnuli razni duhovni tražioci željni susreta sa osobom koja je realizirala ono čemu oni teže.
Nauka Ramane Maharshija bila je krajnje jednostavna. Čovjek treba, uči nas Ramana. da pronađe prije svega Istinu o samome SEBI. Čemu svi napori ako čovjek ne zna ..KO JE...
.
Poslednji izmenio Drexel dana 27 Jun, 2009 01:11 am, izmenjeno ukupno 1 puta |
|
Nazad na vrh » |
|
|
|
|
Нема коментара:
Постави коментар