***
Uđite sa sviješću duboko u središte vašeg bica. Budite smireni. Zatvorite oči. Nemojte se pokrećati - kao da ste kamena statua. Sada ulazite… dublje i dublje. Neustrašivo, prodirite nalik strijeli ka stredištu vašeg bića…
Zapamtite da ste samo posmatrači. Vi nijeste ni tijelo ni um već samo ogledalo koje odražava bez ikakvog prosuđivanja – čisti odsjaj mjeseca u jezeru.
***
|
OSHO ART
MEDITACIJA ZVUKOM
Meditacija |
MEDITACIJA ZVUKOM
Tehnika: “Dok slušaš žičani instrument, slušaj središnji zvuk kompozicije; odatle sveprisutnost."
"Dok slušaš žičani instrument, slušaj središnji zvuk kompozicije; odatle sveprisutnost". Vi slušate neki instrument - sitar ili nešto slično. Tu su mnoge note. Budite pribrani i slušajte središnji zvuk, kostur na koji je sve naslonjeno, najdublju srž koja sve note drži zajedno - to što je središnje, upravo nalik vašoj kičmi. Kičma drži cijelo tijelo. Slušajte muziku, budite pribrani, ponirite u muziku, i pronađite njenu kičmu - njen središnji dio koji protiče i drži sve na okupu. Note dolaze, odlaze i iščezavaju, ali središnji dio protiče. Budite svjesni toga.
U osnovi, prvobitno, muzika je korišćena za meditaciju: posebno su je indijski muzičari razvijali kao metod za meditaciju. Za svirača je to bila duboka meditacija, a i za slušaoce je, takođe, to bila duboka meditacija. Plesači ili muzičari mogu biti tehničari. Ako u tome nema meditativnosti, to će biti obična tehnika. On može biti veliki tehničar. Može biti veliki tehničar, ali tada tu nema duše - samo tijelo. Duša dolazi samo onda kada je muzičar duboki meditant. A muzika je upravo spoljnja stvar. Dok svira na njegovom sitaru, on nije SAMO svirač: on takođe svira i na svojoj unutarnjoj pribranosti. Sitar se odražava spolja, a unutra se pokreće njegova svjesnost. Muzika teče spolja, ali on je pribran, stalno je svjestan najdublje suštine te muzike. A to mu daje Samadi! To postaje ekstaza! Postaje najviši vrh!
Rečeno je da kada muzičar zaista postane pravi muzičar, on polomi svoj instrument - zato što mu on više nije od koristi. Ako on i dalje treba svoj instrument - on još nije pravi muzičar. On još uči - JOŠ UČI! Ako možete meditativno svirati, prije ili kasnije će unutrašnja muzika biti važnija, a ona spoljnja ne samo da će biti manje bitna: na kraju će postati uznemiravajuća. Ako se vaša svijest bude kretala ka unutra i bude pronašla unutarnju muziku, tada će spoljašnja muzika biti uznemiravajuća. Vi ćete tada baciti sitar, odbacićete instrument jer ste tada pronašli unutrašnji instrument. Ali on se neće moći pronaći bez onog spoljašnjeg; sa spoljašnjim ćete znatno lakše postati pribrani. Kada jednom postanete pribrani, ostavite spoljašnje i krećite se sa unutarnjim. Isto je i sa slušaocem!
Ali šta radite dok slušate muziku? Vi tada ne meditirate. Naprotiv, vi koristite muziku kao alkohol. Koristite je da biste se opustili, koristite je za samo-zaborav. To je promašaj, jeftino: tehnike koje smo razvijali za svjesnost se koriste za spavanje. A to je pokazatelj kako čovjek stvara zbrku u sebi. Ako vam se pruži nešto što vas može probuditi, vi ćete to iskoristiti za još veću uspavanost. Zato su se milenijumima tehnike držale u tajnosti: bilo je mišljenje da je beskorisno te tehnike davati uspavanim ljudima. Oni bi je iskoristili za spavanje; oni ne mogu drugačije. Zato su se tehnike davale samo određenim učenicima koji su bili spremni da se prodrmaju iz svoje uspavanosti, koji su bili spremni da iskoče iz svoje pospanosti.
Uspenski je posvetio jednu knjigu Georgu Gurdžijevu kao "čovjeku koji je uznemirio moj san". Takvi ljudi i JESU uznemirivači. Osobe kao što su Gurdžijev ili Buda ili Isus JESU uznemirivači. Zato im mi na to uzvraćamo. Ko god uznemiri našu uspavanost, mi ga raspinjemo. On nam ne izgleda baš dobro. Možda smo mi usnili predivan san, a on je došao da poremeti taj san. Vi želite da ga ubijete. San je bio "tako divan". San može biti predivan, a ja ne moram biti divan, ali jedno je sigurno: TO JE SAN, izlišan, nekoristan! A ako je divan, to je još opasnije jer vas može još više privući, može postati vrsta droge.
Mi smo koristili muziku kao drogu, koristili smo ples kao drogu. A ako želite da iskoristite muziku i ples kao drogu, tada će oni postati droga ne samo za vašu uspavanost, oni će postati droga i za vašu seksualnost, takođe. Zato zapamtite ovo: seksualnost i uspavanost idu skupa. Što je osoba uspavanija, to je seksualnija; što je budnija, to je manje seksualna. Seks je ukorijenjen u uspavanosti. Kada ste probuđeni, imate više ljubavi. Sva seksualna energija će se transformisati u ljubav.
Ova sutra kaže da dok slušate žičani instrument, slušajte središnji zvuk, središnji zvuk kompozicije; "odatle sveprisutnost." Tada ćete saznati šta treba da se zna ili šta je bitno znati. Postaćete sveprisutni. Sa tom muzikom, sa središnjim zvukom kompozicije, postaćete budniji, a sa tom budnošću ćete biti svugdje prisutni. Upravo sada, vi ste "negdje" - na mjesto koje nazivamo "ego". To je mjesto gdje se sada nalazite. Ako se možete probuditi, to mjesto će nestati. Tada više nećete biti nigdje: tada ćete biti SVUGDJE - kao da ste postali Sve. Postaćete Okean, postaćete Beskonačnost. Konačnost je u umu; Beskonačnost dolazi sa meditacijom.
Osho
Knjiga tajni 2
Нема коментара:
Постави коментар